۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۴۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:

بی توجهی مسؤولان به رهنمودهای رهبری شرایط سخت اقتصادی را رقم زده است

نماینده خبرگان با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان به مطالبات رهبر انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته به تقویت توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند ولی متأسفانه این مسائل از سوی مسؤولان کشور جدی قلمداد نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ درباره مذاکره ایران و آمریکا، بیان داشت: متأسفانه همانطور که تجربه برجام نشان داد، مذاکره با آمریکا هیچ ثمره‌ای ندارد.  

وی اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالحی با گروه 1+5 مذاکره کرد ولی دیدیم که مسؤولان آمریکا بلافاصله پس از انعقاد قرارداد برجام، از طرق مختلفی روح برجام را نقض می‌کردند تا آن که در نهایت به صورت یکطرفه از اصل برجام خارج شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز دشت: همان طور که تیم مذاکره کننده هسته‌ای بار‌ها اذعان کرده‌اند؛ مذاکره با آمریکا جز اتلاف وقت نتیجه دیگری برای کشور نداشته است.  

وی خاطرنشان کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران از مذاکره، کاهش تنش‌ و رفع اختلافات میان کشور‌ها است اما آمریکا پس از مذاکره با ایران دست از شیطنت و خوی استکباری خود برنداشت و اساساً در صدد تغییر هیأت حاکمیت ایران بر آمد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متأسفانه آمریکا با ملت شریف ایران دشمنی دارد و به دنبال نابودی نظام و تسلط یافتن بر منابع کشور است. بنابراین بدیهی است که مذاکره با چنین کشوری حاصلی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این که اصرار کنندگان بر مذاکره مجدد ایران با مقامات آمریکایی به الفبای سیاست آشنایی ندارند، گفت: بر اساس اولیات سیاست، مذاکره هنگامی معنا پیدا می‌کند که طرف مقابل پایبند به پیمان و تعهداتش باشد در صورتی که آمریکا هیچ تعهدی به اجرای معاهدات بین‌المللی ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور‌، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور عوامل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به ضعف مدیریت مسؤولان در هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال اشاره کرد.  

وی با اظهار گلایه از بی‌توجهی مسؤولان به مطالبات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته به تقویت توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند ولی متأسفانه این مسائل از سوی مسؤولان کشور جدی قلمداد نمی‌شود.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: هر چند که عوامل خارجی از جمله توطئه‌های اقتصادی آمریکا در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در کشور دخیل بوده است، اما مهم‌ترین عامل در تحمیل فشار اقتصادی بر مردم،‌ ضعف مسؤولان در مسائل اقتصادی است که منجر به هدایت نقدینگی به بازار ارز،‌ سکه و خودرو شده و دلالی را در جامعه رواج داد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات