۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۴۳۷۵
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی:

انسان بیش از هر زمان دیگری به امام نیاز دارد

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سکوت جوامع بین الملل در قبال جنایات وحشیانه آل سعود، گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وجود مقدس و کاملی به نام «امام» نیازمندیم. وجود مقدسی که بنابر روایات اگر نبود زمین اهلش را در خود فرو می برد.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، رییس پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، عصر امروز در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در پاسخ به این سوال که «آیا پیشرفت علم و فناوری،  بشر امروز را از نیاز به شریعت آسمانی، پیامبر و امام مستغنی نکرده است؟» گفت: واقعیت این است که خود پیشرفت علم و فناوری به دور از انسانیت و اخلاق، هدف اصلی خلقت انسان را از به باد فراموشی سپرده و انسان امروز را بیشتر از هر زمانی نیازمند انسان کاملی به نام «امام» نموده است.

وی با تأکید بر اینکه ما در شرایطی به مراتب حساس تر از زمان قبل از ظهور اسلام قرار داریم، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 33 سوره مبارکه احزاب از جاهلیت قبل از صدر اسلام به عنوان «جاهلیت اول» یاد کرده است  و این نشان می دهد بشر در گیر و دار تاریخ به جاهلیت دومی نیز برخورد خواهد کرد که به مراتب از جاهلیت اول، مهلک تر خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی در توضیح این مطلب، خاطرنشان کرد: اگر انسان های عصر جاهلیت اول، دختران خود را زنده به گور کرده و یا در جنگ های قومی و قبیله ای یکدیگر را به قتل می رساندند، انسان های عصر جاهلیت دوم به واسطه پیشرفت علم و فناوری به دور از انسانیت فقط با فشار دادن یک دکمه صدها هزار نفر را به قتل می رسانند که شاهد مثال آن انفجار اتمی دو شهر ژاپن توسط آمریکای جنایت کار است.

وی در این خصوص با بیان اینکه نهادهای بین المللی نیز از خلأ معنویت حاکم بر جهان مثتثنی نیستند، تصریح کرد: چند روز پیش آل سعود با استفاده از هواپیماهای جنگی ساخت استکبار جهانی دانش آموزان بی گناه مدرسه ای را در یمن بمباران کرد که به خاک و خون کشیده شدن دهها دانش آموز بی گناه انجامید، پس از این جنایت وحشیانه حتی کوچکترین اعتراضی از سازمان ملل شنیده نشد و این در حالی است که مدتی قبل که ایران به منظور تحقیقات فضایی یک میمون را به فضا فرستاد سازمان ملل به بهانه نقض  حقوق حیوانات، علیه ایران، بیانیه صادر کرد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در بیان نتیجه مطالب اشاره شده گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وجود مقدس  و کاملی به نام «امام» نیازمندیم. وجود مقدسی که بنا بر روایات اگر نبود «لساخت الارض باهلها» یعنی زمین اهلش را در خود فرو می برد.

وی در ادامه افزود: وجود مقدس و به دور از گناه و خطایی که بشر را به اصل هدف خلقت بازگردانده و ریشه ظلم را بخشکاند. وجود کاملی که بشر را به راهی هدایت کند که حسرت و پشیمانی پایان آن نیست. 

حجت الاسلام موسوی در پایان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)گفت: شهادت حضرات معصومین (ع) تصدیق کننده صراط مستقیمی است که همواره در آن حرکت و جامعه اسلامی را نیز به سمت و سوی آن سوق می دادند تا جایی که ستمگران وجود آنها را برنتافته اقدام به شهادت این بزرگواران می کردند از این رو شهادت معصومین دلیل بزرگی بر حقانیت آنها است./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات