۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۳۸۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

گام نهادن در مسیر طلبگی توفیق ذی‌قیمتی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تلاش و جدیت طلاب جدیدالورود برای فراگیری علوم دینی و تهذیب، گفت: گام نهادن در مسیر طلبگی و سربازی امام عصر (عج) توفیق ذی‌قیمتی است که باید قدر آن دانسته شود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، یکشنبه‌شب در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، اظهار کرد: طلاب جدیدالورود باید قدر طلبگی و سربازی امام زمان (عج) را بدانند؛ زیرا تحصیل در حوزه علمیه توفیق ذی‌قیمتی است که تنها نصیب برخی افراد می‌شود.

وی در ادامه افزود: امام نخست شیعیان می‌فرماید «فانی احذرکم الدنیا فانها حلوه حضره، حفت بالشهوات و تحببت بالعاجله و راقت بالقلیل و تحلت بالامال و تزینت بالغرور، لا تدوم حبرتها و لا تومن فجعتها، غراره ضراره، حائله زائله، نافده بائده، اکاله غواله».

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: من شما را از گرایش به دنیا پرهیز می‌دهم. چراکه دنیا به کام دنیاخواهان شیرین و در چشم آن‌ها با طراوت و سرسبز است، دنیا به شهوت‌ها و خواهش‌های زودگذر پوشیده شده است و با آنچه به‌زودی از میان می‌رود اظهار دوستی می‌کند، با زیورهای اندک دل شما را به شگفت می‌آورد و با آرزوهای شما خود را می‌آراید و با فریب و نیرنگ جلوه‌گری می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بنا به فرموده این امام همام شادی دنیا پایدار نیست و کسی از درد و اندوه آن در امان نبوده و بسیار فریبا و زیان‌بخش است، زیرا دنیا دگرگون‌کننده احوال، زوال‌پذیر، نابودکننده، کشنده و شکم‌باره‌ای است که همه را هلاک می‌کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات