۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۴۵۴
امام جمعه بابلسر:

رسانه دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای مردم تبیین کنند

امام جمعه بابلسر با اشاره به تلاش شبانه روزی رسانه‌های معاند و بیگانه علیه انقلاب و نظام اسلامی گفت: نظام سلطه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی تمام تلاش خود را در جهت تضعیف پایه های نظام اسلامی و کمرنگ کردن آرمان های انقلاب به کار گرفته‌اند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در نشستی با رسانه ها با اشاره به این که رسالت امام جمعه و خبرنگاران در کنار هم است، گفت: خبرنگاران با قلم و ائمه جمعه نیز هم با بیان مطالبات به حق مردم، در تریبون نماز جمعه آنها را پیگیری می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خبرنگار قلم به مزد و گزارش آگهی بگیر نمی تواند زبان گویای مردم باشد، افزود: یک خبرنگار باید ضمن حفظ  شأن و جایگاه خود به رسالت و وظیفه ذاتی اش عمل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید براین که رسانه ها نباید به مجیزگوی مسؤولان و مدیران تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: یک رسانه بی طرف باید به دنبال کشف حقایق و انتقال آن به جامعه باشد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که رسانه ها حلقه وصل میان مردم و مسؤولان هستند، تصریح کرد: رسانه ها باید ضمن شناسایی مشکلات، آن را به مسؤولان انتقال دهند تا رسیدگی و رفع شود.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که خبرنگاران اخلاق رسانه‌ای، صداقت و امانتداری را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: رسانه ها نباید در انعکاس اخبار، منافع شخصی و گروهی را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان این که خبرنگاران در انتشار اخبار وجدان اخلاقی و شرافت حرفه ای، رعایت احترام و شئون انسانی را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: رسانه ها نباید در انتشار اخبار حب و بغض شخصی را مداخله دهند چون در این صورت جایگاه و شأن رسانه ها به خطر خواهد افتاد.

حجت الاسلام قلی پور رسانه‌ها را  پل ارتباطی مردم و مسؤولان دانست و با بیان این که خبرنگاران، طلایه داران جبهه‌ آگاهی و ‌چشمِ بینای مردم و ‌مسؤولان هستند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران عاشقانه و دلسوزانه دغدغه‌ها و مسائل پیش پای نظام، انقلاب و مطالبات به حق مردم را تشریح می‌کنند و درصدد حل‌وفصل مسائل و مشکلات بر می‌آیند و مدیران و مسؤولان همواره باید از نقد سازنده خبرنگاران به گرمی  استقبال کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نداشتن امنیت شغلی برای خبرنگاران را نبود صنف اهالی قلم و انسجام و اتحاد در بین این قشر زحمت کش جامعه دانست و گفت: در این هفته خبرنگاران مورد توجه ‌ویژه قرار می‌گیرند و قول هایی را از مسؤولان می شنوند، اما متأسفانه پس از آن به فراموشی سپرده می شوند.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود همچنین تجلیل از خبرنگاران به‌واسطه تلاش‌ها، زحمات و دغدغه‌هایی که در رفع مشکلات جامعه دارد را در راستای ارتقای جایگاه این قشر فرهیخته امری لازم و ضروری دانست.

وی، کسب دانش و سواد رسانه ای، رعایت اخلاق رسانه‌ای،  صداقت و امانتداری را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران در بیان واقعیت ها گزینشی عمل نکنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که خبرنگاران خواسته‌ها و گفتمان مقام معظم رهبری را تحقق بیشتری ببخشند، بیان داشت: در این راستا رسانه ها باید مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را که اندیشه‌ها و نسخه شفا بخش مشکلات فعلی جامعه اسلامی است را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی رسانه‌های معاند و بیگانه علیه انقلاب و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: نظام سلطه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی تمام تلاش خود را در جهت تضعیف پایه های نظام اسلامی و کمرنگ کردن آرمان های انقلاب به کار گرفته‌اند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که رسانه ها باید دستاوردهای چهل ساله نظام اسلامی را برای جامعه به خوبی تبیین کنند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن در پی ضربه زدن به انقلاب است رسانه های ارزشی و انقلابی باید از همه ظرفیت های خود به منظور تقویت آرمان های انقلاب بهره گیرند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان نظام تاکید کرد: لزوم وحدت و همدلی در شرایط کنونی بارها و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و همه باید در سایه وحدت و همدلی، با هوشیاری، بصیرت و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری قدم برداریم تا بتوانیم برای خدمت به کشور تلاش کرده و توطئه های شوم دشمنان را خنثی سازیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات