۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۷۴۴۶۶

پیام تسلیت رییس مرکز خدمات حوزه در پی درگذشت آیت الله اسماعیل پور

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت آیت الله اسماعیل پور قمشه‌ای را تسلیت گفت.
مرحوم اسماعیل پور قمشه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات در پیامی درگذشت مرحوم آیت الله اسماعیل پور را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه فقدان عالم وارسته مرحوم آیت الله محمد علی اسماعیل پور قمشه‌ای را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت معظم له؛ تسلیت عرض می‌کنم.

سید حسن ربانی/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

22 مرداد ماه 97

گفتنی است،‌ پیکر مرحوم آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه‌ای استاد حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم که صبح یکشنبه در شهرضا از توابع استان اصفهان به دیار باقی شتافت،‌ امروز دوشنبه پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله جعفر سبحانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مرحوم اسماعیل پور،‌در واپسین روزهای ماه آذر ۱۳۱۹ شمسی در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، علوم جدیده را در زادگاه خویش، شهرضا(قمشه) فراگرفتند. سپس به علوم دینی اشتغال پیدا کردند. مقدمات، سطح متوسط و قسمتی از حکمت و کلام را نزد استادان دیار علم گستر خویش فراگرفتند. در ادبیات از محضر حجت الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حکمت متعالیه از محضر آیت الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حکیم وارسته آیت الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره‌ها بردند. مدتی در خدمت حکیم و مترجم بزرگ قرآن کریم، آقای الهی قمشه‌ای تلمذ نمودند. همچنین قسمتی از طب قدیم را نزد استاد دکتر سید محمد حسین مدرسی آموختند.

هر چند عمده اشتغال ایشان در تدریس و تدرس و تحقیق بود، اما در ضمن آن نظارت شرعی و اشراف بر ساختمان و مدیریت مدینة العلم صاحب الزمان(عج) و مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا و توسعه و بنای مسجد انصار الحسین(ع) در قم و تأسیس محل اقامت طلاب متعلق به همان مسجد و نیز مدیریت آن را از سال ۱۳۴۴ شمسی تا کنون بر عهده داشتند. ایشان سال‌های زیادی  عهده‌دار مرجعیت فتوایی و استفتائی نیز بودند./۱۳۳۰/د۱۰۱/ج

ارسال نظرات