۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۴۷۵
حجت الاسلام سیدیان:

تقویت وظیفه پدری اساتید، لازمه بهتر شدن رابطه استاد و شاگرد است

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد بر ضرورت تقویت رابطه استاد و شاگرد در مدارس علمیه با توجه به فضای صمیمیت حاکم در حوزه تأکید کرد و گفت: تقویت وظیفه پدری اساتید، لازمه بهتر شدن رابطه استاد و شاگرد است.
رابطه استاد و شاگرد

حجت الاسلام فرزاد سیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به رابطه بین استاد و شاگرد در مدارس علمیه اشاره و بیان کرد: کمرنگ شدن این رابطه کلیت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برقراری رابطه بین استاد و طلبه ها در مدارس علمیه افزود: شاید تا حدودی این رابطه کمرنگ شده باشد ولی همچنان برقرار است.

حجت الاسلام سیدیان عنوان داشت: وجود مشکلات معیشتی و شخصی از عوامل تأثیر گذار در کمرنگ شدن رابطه اساتید حوزه با طلبه بوده و این رابطه را به کلاس های درس محدود کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون در مدرسه علمیه برادران نورآباد اساتید نشست هایی در جمع هم در طول هفته برگزار می کنند و یا یک شب از هفته یکی از اساتید در جمع طلاب حضور می یابد و پای حرف ها و درد و دل طلبه ها می نشیند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد خاطرنشان کرد: ما از طریق اساتید متوجه برخی مشکلات طلبه ها می شویم و اساتید در راستای رفع مشکلات طلبه و کمک به آنها از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

وی با بیان وظیفه اساتید در زمینه ارتباط با طلبه خاطرنشان کرد: باید اساتید در قبال طلاب وظیفه پدر و فرزندی را حفظ و تقویت کنند.

حجت الاسلام سیدیان اظهار داشت: اساتید اگر رابطه پدر و فرزندی را با طلبه ها تقویت کنند، بهترین راه برای بهتر شدن رابطه استاد با شاگرد بوده و تقویت این رابطه در حل بسیاری از مسائل و مشکلات درسی و شخصی طلاب نیز نقش آفرین است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات