۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۷۴۵۴۰
با حضور مراجع و علما؛

مراسم ختم مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای برگزار شد

مراسم ختم مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای با حضور مراجع تقلید و علما و همچنین اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
مرحوم اسماعیل پور قمشه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم مرحوم آیت الله محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای از فقها و اساتید حوزه علمیه امشب با حضور مراجع تقلید و علما و همچنین اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات سید محمد علی علوی گرگانی و جعفر سبحانی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات سیداحمد خاتمی، شب زنده دار، فقیهی و حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی جمعی دیگر از اساتید و علما نیز در این جلسه حضور یافتند.

همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع، مؤسسات حوزوی و حوزه های علمیه نیز در این مجلس حاضر شدند و مصیبت وارده را به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفتند.

حاضران در جلسه نیز با قرائت قرآن و فاتحه خوانی برای شادی روح آن مرحوم دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به فرازهایی از خطبه متقین امیرمؤمنان(ع) به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم اسماعیل پور پرداخت و گفت: حضرت(ع) در این خطبه به بیان اوصاف متقیان پرداخته است و باید گفت راجع به این فقیه ربانی، جامع ترین بیان، همین بیان امیرمؤمنان(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان  فرازی از خطبه متقین «من علامة احدهم انک تری له قوة فی دین» اظهار داشت: آیت الله اسماعیل پور قمشه ای در امر دین بسیار قوی بود و می توان این قوت را یکی از نشانه های بارز ایشان دانست.

وی با اشاره این که مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای از عنفوان جوانی و از نونهالی خوش درخشید، افزود: آن مرحوم در شهرضا در محضر آیت الله حکیم قمشه ای علوم دینی را آموختند و سپس در محضر امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله گلپایگانی تلمذ کردند و همچنین بهره شایانی هم از آیت الله میرزا هاشم آملی برده اند.

حجت الاسلام بیگدلی اضافه کرد: متأسفانه یکی از آسیب های جامعه امروزی این است که افراد در دین داری و امر دین ضعیف ظاهر می شوند و از علمایی همچون مرحوم آیت الله اسماعیل پور قمشه ای کمتر بهره می برند./841/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات