۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۴۵۴۸
خامه یار عنوان کرد؛

کمبود ۱۵ مسجد در منطقه پردیسان قم

خامه‌یار گفت: بر اساس برآوردها به تناسب جمعیت فعلی پردیسان، دراین منطقه کمبود ۱۵ مسجد وجود دارد.
مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنی هاشم با حضور حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامهیار دبیر مجمع خیرین مسجدساز قم در آیین کلنگزنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنیهاشم که با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصامالدین قوامی امام جمعه پردیسان و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، گفت: بر اساس برآوردها به تناسب جمعیت فعلی پردیسان، در این منطقه کمبود 15 مسجد وجود دارد.

وی با بیان این که مسجد و مجتمع فرهنگی بنیهاشم به عنوان دومین مسجدی است که در مرداد ماه سال جاری آیین کلنگزنی آن برگزار شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامهریزیهای بعمل آمده از سوی مجمع خیرین مسجدساز، به زودی 13 مسجد دیگر در کوتاهترین زمان در پردیسان قم بنا خواهد شد.

دبیر مجمع خیرین مسجد‌ساز قم تصریح کرد: این مجتمع فرهنگی به زمینی به مساحت 2 هزار متر ساخته خواهد شد که مخارج ساخت آن بر عهده مجمع خیرین مسجدساز و سازمان اوقاف استان قم خواهد بود اما برای انجام مراحل ابتدایی ساختوساز این مسجد خانواده یک شهید با فروش منزل مسکونی خود 5 میلیارد ریال از هزینه آن را متقبل شدهاند.

وی با بیان این که مسجد و مجتمع فرهنگی بنیهاشم قرار است به صورت 24ساعته فعال باشد، خاطرنشان کرد: کتابخانه، آمفیتئاتر و دورههای آموزشی و فرهنگی از جمله بخشهای این مسجد و مرکز فرهنگی به شمار میآید.

خامه‌یار از احداث مسجدی در مجتمع فنیحرفهای پردیسان خبر داد و ابراز داشت: این مسجد که به عنوان نخستی مسجد هوشمند کشور به شمار میآید، به دست دانشجویان دانشگاه فنی و حرفهای پردیسان طراحی و اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: امیدواریم به زودی کلنگ احداث مسجد در خیابان انسجام قم، خیابان شهید اسدی، منطقه نوقطار و دو روستای محروم قم و محور‌های قم – اراک، آزاد راه امیر کبیر و آزاد راه قم – گرمسار به زمین زده خواهد شد./۸۷۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات