۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۷۴۵۵۲
کارشناس مسائل خانواده:

افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است

حجت الاسلام عباسی ولدی با اشاره به این که یک سوم یا یک چهارم ازدواج ها در کشور ما به طلاق منجر می شود، ریشه این مسأله را بد اخلاقی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام محسن عباسی ولدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس مسائل خانواده در این مراسم با ابراز نگرانی از این که امروز در کشور اسلامی شیعه ما از هر سه یا چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می شود، گفت: این آمار برای ما که دم از اهل بیت(ع) می زنیم اصلا خوشایند نیست، از این رو باید ریشه این مسأله را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: طبق آماری که مشخص شده دلیل اصلی جدایی ها، طلاق ها و اختلافات خانوادگی بین پدر و مادر و فرزندان اخلاق بد است، بنابراین بسیار خوب است که در یک چنین جشن بزرگی با امام زمان(عج) خود عهد و پیمان ببندیم که با دیگر خوش رفتاری کنیم که این مسأله زندگی ها را نیز مستحکم می کند.

کارشناس مسائل خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در کتاب شریف کافی عنوان کرد: مرحوم شیخ کلینی(ره) در این کتاب این روایت را آورده اند که «نیکی و حسن خلق شهرها را آباد و عمرها را طولانی می کند»، امیرمؤمنان(ع) نیز در روایتی دیگری می فرماید:«هیچ زندگی گواراتر از خوش اخلاقی نیست».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) با بد اخلاقی در خانواده جمع نمی شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی نورانی می فرماید: «عنوان کتاب هر مؤمنی محبت علی بن ابی طالب(ع) است» و از طرفی خود امیرمؤمنان (ع) نیز بیان فرموده اند که:«عنوان کتاب شیعیان خوش اخلاقی است»، بنابراین نمی توانیم خود را محب و شیعه اهل بیت(ع) بدانیم و با همسر و فرزندان و پدر و مادر تندی کنیم.

حجت الاسلام عباسی ولدی ادامه داد: تواضع، خوش رویی، لبخند، کمک به یکدیگر، گذشت، چشم پوشی و مدارا از مصادیق بارز خوش اخلاقی است به ویژه امروز که در وضعیت بد اقتصادی قرار داریم اگر پدر و مادر یا همسری نمی تواند برای عزیزی هدیه ای تهیه کند بنابر روایات ما می تواند خوش اخلاقی خودش را به او هدیه کند که این بزرگترین هدیه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: خوش رویی فرزندان نسبت به پدر و مادر و همین طور والدین نسبت به فرزندان بسیار اهمیت دارد و از صدها هدیه گرانقیمت ارزش بیشتری دارد، همسران هم اگر می خواهند زندگی شیرینی داشته باشند و خدایی ناکرده کارشان به جدایی و طلاق کشیده نشود باید بدانند تنها نسخه شفا بخش زندگی ها همین خوش رویی و مدارا است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات