۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۴۵۵۴
همراه با اهدای ۱۱۰ جهیزیه به ۱۱۰ زوج نیازمند؛

جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها در قم برگزار شد

جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها در قم با سخنرانی کارشناس مسائل خانواده و همراه با اهدای ۱۱۰ جهیزیه به ۱۱۰ زوج نیازمند برگزار شد.
جشن هلهله فرشته ها به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) ازدواج حضرت علی امیرالمؤمنین سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

در این جشنواره که برای دهمین سال متوالی با هدف گرامیداشت این پیوند آسمانی در قم برگزار می‌شود، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس مسائل خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت و با ابراز نگرانی از این که امروز در کشور اسلامی شیعه ما از هر سه یا چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می شود، گفت: این آمار برای ما که دم از اهل بیت(ع) می زنیم اصلا خوشایند نیست، از این رو باید ریشه این مسأله را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: طبق آماری که مشخص شده دلیل اصلی جدایی ها، طلاق ها و اختلافات خانوادگی بین پدر و مادر و فرزندان اخلاق بد است، بنابراین بسیار خوب است که در یک چنین جشن بزرگی با امام زمان(عج) خود عهد و پیمان ببندیم که با دیگر خوش رفتاری کنیم که این مسأله زندگی ها را نیز مستحکم می کند.

گفتنی است مجری‌گری مراسم افتتاحیه این جشن بر عهده فرزاد جمشیدی بوده و مداحی مراسم نیز توسط  محمدحسین حدادیان و حسین طاهری برگزار شد و علاوه بر شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی از شاعران برجسته آیینی استان قم، یکی از هنرمندان کشوری نیز به اجرای برنامه پرداخت.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور نزدیک به 20 هزار نفر از مردم قم برگزار شد، علاوه بر تأکید بر ویژگی‌ها و اهمیت امر ازدواج، جهیزیه 110 زوج نیازمند از کالاهای ایرانی تأمین و مقدمات به خانه بخت رفتن آن‌ها نیز مهیا شد.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی مسؤول برگزاری جشنواره هلهله فرشته ها نیز در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از رونق بیشتر این جشن در سال های اخیر ابراز امیدواری کرد که این گونه مراسمات بتواند زمینه را برای حل مشکل دخترانی که تنها به دلیل مشکل مالی نمی توانند به خانه بخت بروند فراهم کند.

توزیع با تخفیف محصولات فرهنگی و کتاب در ارتباط با استحکام خانواده ها و تأکید بر امر مهم ازدواج نیز از دیگری بخش های این همایش بود.

یادآور می شود، همچنین برنامه‌ای تحت عنوان پای‌تخت آسمان نیز ویژه بانوان روز سه‌شنبه 23 مردادماه با حضور الهام چرخنده و شاهین فرهنگ و جشن همبستگی نیز در همان روز به‌منظور جمع‌آوری کمک‌هزینه جهیزیه برای نیازمندان در ورزشگاه شهید حیدریان قم با حضور هنرمندان کشوری برگزار می‌شود./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات