۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۷۴۵۵۵

نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور نماینده دستگاه های متولی به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.
نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور نماینده دستگاه های متولی به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت ‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه کار فرهنگی باید مهمترین اولویت دستگاه ها باشد، خاطرنشان کرد: زیبا، شیوا و عمیق بودن لازمه کار فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همدلی و همگرایی را از مهمترین نیازهای یک کار فرهنگی درست برشمرد و بیان کرد: باید در کارهای فرهنگی از همه ظرفیت ها و سرمایه ها نهایت استفاده را بکنیم و این یک شرط است.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه دشمن با همه توان وارد میدان تهاجم فرهنگی شده است، اظهار کرد: متأسفانه ما هنوز نتوانسته ایم از تمام سرمایه های فرهنگی خود نهایت استفاده را بکنیم و تا این کار انجام نشود، نمی توانیم در عرصه فرهنگی موفق باشیم.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، استاد حوزه علمیه امامیه شهرکرد، با بیان اینکه آسیب شناسی امور فرهنگی از مهمترین نیازهای امروز کشور است، افزود: متأسفانه خروجی امور فرهنگی دستگاه ها آنچنان که باید مطلوب نیست؛ باید در عرصه فرهنگی آسیب ها را به فرصت تبدیل کنیم که این امر نیازمند همدلی است.

وی با اشاره به اینکه در کار فرهنگی باید در مرحله نخست متولیان امر، دید فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: باید بکوشیم سبک زندگی اسلامی در جامعه فراگیر و نهادینه شود و این از مهمترین نیازهای روز کشور است.

حجت الاسلام مجتبی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، برگزاری این نشست های دورهمی را بسیار پر ظرفیت دانست و اظهار کرد: باید بکوشیم از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای ترویج امور دینی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه متعلق به همه گروه ها است و دسته بندی در آن معنایی ندارد، ادامه داد: مخاطب بقاع متبرکه عموم مردم هستند، باید از این ظرفیت در راستای فعالیت های فرهنگی و ترویج دین مبین اسلام نهایت استفاده را انجام دهیم.

در ادامه نیز عباس اسلامی، معاون فرهنگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه انجام کار تشکیلاتی لازمه موفقیت در امور فرهنگی است، گفت: به یقین در عرصه فرهنگی کار جزیره ای جوابگو نیست، باید منسجم و با اتحاد کارها را پیش ببریم.

وی غفلت از فعالیت های اجتماعی را مهمترین آسیب برای کارهای فرهنگی دانست و افزود: به یقین ورود به عرصه امور اجتماعی مردم نقش مهمی در رشد و پویایی فرهنگ عمومی آنها خواهد داشت.

در پایان این نشست نیز سایر اعضا پیشنهادات خود را در عرصه امور فرهنگی استان و حتی در سطح کلان ارائه کردند که مقرر شد این نشستها به صورت دوره ای و ماهیانه برگزار شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات