۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۴۵۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

گام گذاشتن در مسیر طلبگی مصداق خدمت به امام زمان است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ورود به مدرسه علمیه و گام گذاشتن در مسیر طلبگی از مصادیق خدمت به امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب جدیدالورود دوره تثبیتی حوزه علمیه استان، با اشاره به ضرورت اهتمام طلاب به زی طلبگی، دوری از دنیاگرایی را ازجمله ملزومات گام نهادن در این میسر برشمرد.

وی افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه چنین می‌فرماید: ای دنیا، از من دور شو و دیگری را فریب ده، من به تو نیازی ندارم و تو را سه‌طلاقه کردم تا بازگشتی نداشته باشی.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: امام علی (ع) همه این‌ها را فرموده، اما از سوی دیگر حضرت محمد (ص) فرموده همین دنیا مزرعه آخرت است؛ یعنی باید با استفاده از همین دنیا آخرت خود را نیکو بسازیم.

وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه نبأ می‌فرماید: جهنم در کمین بوده و جایگاه انسان‌های طغیان کننده است؛ یعنی با همه شرایطی که داشته باشی باید در آن پایدار باشی، بنا به فرموده امام صادق (ع) یک شب آخرت برابر است با 230 میلیون و چهارصد هزار سال.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: اگر به اهل بهشت بگویند که شما به ازای هر ریگ در دنیا یک سال در بهشت می‌روید ناراحت می‌شوند، چون عمر بی‌نهایت آخرت را می‌خواهند.

وی در ادامه اظهار کرد: انسان‌ها با داشتن سه خصوصیت انصاف در معاشرت، کمک به گرفتاران در سختی‌ها و قلب سلیم در نزد خدا و بندگان خدا محبوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: خداوند بنده عزیز خود را دوست دارد، اگر بنده طاعت خداوند را انجام دهد عزیز پروردگار خواهد شد، البته شیطان نخواهد گذاشت بنده طاعت خداوند را انجام داده و عزیز پروردگار شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات