۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۷۴۶۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۱۰۴ روحانی مستقر در روستاهای خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۰۴ روحانی مستقر در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: درمجموع تعداد ۴۰۰ روحانی ثابت در استان وجود دارند.
حجت الاسلام رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از فعالیت‌های شعاری پرهیز شود و بیشتر عمل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه قرآنی، گفت: در حال حاضر 70 موسسه قرآنی، 43 خانه قرآن شهری و 170 خانه قرآن روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه روحانیون مستقر یک سرمایه بزرگ برای حوزه دین و مردم هستند، افزود: تاکنون انجمن قاریان استان، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآنی، انجمن قرآنیان و انجمن خیران قرآنی در استان شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام رضایی از وجود 104 روحانی مستقر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: درمجموع تعداد 400 روحانی ثابت در استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه 92 هزار هیئت مذهبی در کشور و یک هزار و 300 هیأت مذهبی در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: یک روحانی نباید تنها به امام جماعت بودن بسنده کند بلکه باید سایر کارهای فرهنگی را نیز انجام دهد که فعالیت در هیئات مذهبی ازجمله این اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برای ساماندهی مداحان اقدامات خوبی شده و مداحان در هیأت‌های مذهبی برای ساماندهی بیشتر در سامانه طوبی ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام رضایی اظهار کرد: افزون بر این مشاوران مذهبی را به مدارس اعزام می‌کنیم و فعالیت مشاوره‌های مذهبی از مهدکودک‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار مدرسه صدرا در شهرستان‌های بیرجند، طبس و نهبندان فعال است، افزود: دو مدرسه خواهران و برادران در بیرجند، یک مدرسه برادران در نهبندان و یک مدرسه برادران در طبس فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: این مدارس با اهداف پرورش مدیران متعهد در مدارس و مقدمه‌ای برای ورود به حوزه‌های علمیه تأسیس شده است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه همچنین طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از سال 95 به‌صورت پایلوت در استان خراسان جنوبی آغاز شد، عنوان کرد: در این راستا شش پایگاه فرهنگی و اجتماعی محلات در بیرجند تشکیل شده است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات