۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۷۴۷۵۴
استاد سطح عالی حوزه علیمه مطرح کرد؛

استفاد از ظرفیت استاد برای ایجاد نشاط علمی در میان طلاب

حجت الاسلام استوار میمندی استفاده از ظرفیت اساتید برای ایجاد نشاط علمی را ضروری دانست و گفت: اساتید همانند گذشته باید متکفل آموزش و تربیت طلاب شوند و آنها را مانند فرزندان خود بدانند.
جلسه درس

حجت الاسلام استوارمیمندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعال کردن ظرفیت اساتید حوزه علمیه را در نشاط علمی طلاب مهم دانست و گفت: در حوزه علمیه استاد باید همانند زمان قدیم متکفل آموزش، تربیت و پذیرش طلبه باشد و حتی نسبت به مسائل جزئی طلبه نیز اهتمام داشته باشد که در این صورت طلبه امیدوار خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که طلبه به آینده خود امیدوار باشد خود به خود در تحصیل علم نشاط پیدا خواهد کرد بنابراین اساتید همانند قدیم باید پای کار آیند و طلاب را همانند فرزندان خود بدانند و به امور آنها رسیدگی کنند.

وی افزود: در مؤسسات تخصصی سطح دو نیز حضور مدیر با نشاط در نشاط علمی طلاب تأثیر فراوانی دارد زیرا اگر مدیر مؤسسه ای دارای نشاط و امید باشد و به طلاب برنامه ارائه دهد و بر اجرای آنها نیز نظارت داشته باشد طلاب نیز نشاط پیدا خواهند کرد.

دبیر انجمن اساتید انقلابی با تصریح بر این که مجموعه مرکز مدیریت حوزه علمیه نیز باید زمینه هایی را ایجاد کند تا طلبه ها احساس مفید بودن برای جامعه را داشته باشند، اظهار کرد: ایجاد زمینه های لازم برای ایجاد نشاط علمی در میان طلاب نیازمند کار فکری است تا طلبه دچار بحران هویتی نشود.

وی با بیان این که یکی از عوامل نشاط بخش در حوزه علمیه مباحثه است، گفت: مباحثه یکی از ارکان مهم برای ایجاد نشاط علمی است که در این زمینه نیز باید فرهنگ سازی کرد که هم اساتید و هم مدیران باید آن را پیگیری کنند و از سوی دیگر باید انگیزه بخشی انجام شود و طلاب را از مدرک گرایی دور ساخت./1324/ت302/ب1

ارسال نظرات