۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۰۱۱
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید نخبه و مهذب باشد

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید نخبه، مهذب، اخلاقی و با تقوا باشد، گفت: زهد و تقوا باید شاخصه یک طلبه انقلابی باشد تا دیگران از او الگو برداری کنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در معاونان تهذیب مدارس علمیه مرکز استان با مهم ارزیابی کردن برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه گفت: مسائل تربیتی و اخلاقی باید جزء موضوعات محوری مدارس علمیه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور تقویت برنامه های تهذیبی و فرهنگی در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید مهذب، اخلاقی و با تقوا باشد، تصریح کرد: زهد و تقوا باید شاخصه یک طلبه انقلابی باشد تا دیگران از او الگو برداری کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی بسترهای لازم به منظور رشد علمی و معنوی طلاب به خوبی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت به وجود آمده در جهت تحقق اهداف متعالی حوزه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی همواره جزء مهم ترین دغدغه های علما و بزرگان حوزه بوده است، افزود: باید مسائل اخلاقی در حوزه همانند موضوعات علمی و آموزشی تقویت شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که نباید همه برنامه های حوزه را به مسائل آموزشی مرتبط کنیم، خاطرنشان کرد: علم و اخلاق در حوزه باید همزمان با هم مورد توجه قرار گیرد تا شاهد آثار و برکات آن در میان طلاب بشیم.

وی با اشاره به این که علم بدون اخلاق نمی تواند تعالی بخش باشد، تصریح کرد: یک طلبه برای برای رشد و تعالی در حوزه نیازمند بهره گیری همزمان از علم و اخلاق است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای تقویت موضوعات فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، قرآنی و مشاوره ای در حوزه عنوان کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با اجرای طرح جامعه تربیتی در حوزه روزمرگی و عدم برنامه ریزی در مباحث اخلاقی و تربیتی رفع شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به همه موضوعات فرهنگی، تربیتی و اخلاقی در مدارس علمیه به صورت یکسان توجه می شود.

وی با اشاره به توجه جدی مدارس علمیه به مسائل قرآنی تصریح کرد: هم اکنون طرح تربیت حافظ جزء و کل قرآن کریم در برخی مدارس علمیه استان در حال اجرا است که به زودی در دیگر مدارس نیز گسترش خواهد یافت.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که حوزه باید در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی همواره پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه توجه عمیق به مفاهیم قرآنی به منظور تعالی و رشد معنوی و علمی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تقویت فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه استان همزمان با سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول به فعالیت هستند که تلاش خواهیم کرد در سال تحصیلی جدید این تعداد مشاور افزایش یابد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات