۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۵۱۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجليل از آزادگان صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، آغاز طرح آموزش عملی نماز در استان و رونمایی از سردیس حمید آرش‌آزاد در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضي صفري، مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي امروز در مراسم تجليل از آزادگان گفت: سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي، نقطه عطفي بود، که هميشه در خاطره‌ها ‌خواهد ماند. آزادگان عزيز ما در دوران اسارت به گونه‌اي رفتار كردند كه هيچ نقطه ابهام و تاريكي در عزت و كرامت ايران ايجاد نشد.

وي تجليل از آزادگان را تجليل از بهترين انسانهايي عنوان کرد که در ميدان مبارزه با تمام توان ايستادگي کردند و با آبروبخشيدن به ملت ايران، به الگويي شايسته براي همه نسل ها تبديل شدند و خاطرنشان کرد: سرگذشت و سيره رادمردان آزاده الگويي تمام عيار براي نسل حاضر و نسل هاي بعدي است و بايد توسط رسانه ملي بازگو و فرهنگ سازی شود.

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي با اشاره به اين‌که امنيت، آرامش، عزت و اقتدار ايران عزيز را مديون شهدا، رزمندگان و ايثارگران هستيم ابراز اميداوري کرد: انشاءالله بتوانيم امانتي را كه شهداي گرانقدر و ايثارگران عزيز به دست ما سپرده‌اند به خوبي حفظ و به نسل هاي آينده منتقل كنيم.

گفتنی است، در پايان اين مراسم از پنج نفر از آزادگان صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي آقايان جلال الدين پيراني، علي اصغر سيفي، سيروس نجفي، بهروز انصاري و محمد جوانشير با اهداي لوحي تجليل شد.

آغاز طرح آموزش عملی نماز در آذربایجان شرقی

محمدحسین اشرفی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این طرح با هدف آشنایی سوادآموزان با ضرورت اجرایی اقامه نماز، تقویت نحوه تلفظ نماز، تشویق و ترغیب سوادآموزان برای آموزش احکام نماز برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح، آموزش یاران سوادآموزی موظف هستند به مدت 10 دقیقه در شروع درس و در 20 جلسه قرائت نماز را به صورت عملی آموزش دهند. با اجرای این طرح ، 50 درصد سوادآموزان استان یعنی 12 هزار نفرسواد آموز با قرائت و احکام صحیح نماز آشنا می شوند.

اشرفی خاطرنشان کرد: در این راستا 50 درصد آموزش دهندگان دوره سواد آموزی استان یعنی هزار و 70 نفر در دوره آموزشی که بدین منظور برگزار می شود، شرکت می کنند. این دوره آموزشی در نواحی آموزش و پرورش شهر تبریز و شهرستان های ملکان، اهر، مرند، کلیبر و مراغه برگزار می شود.

تأکید بر توجه به تولی و تبری در آستانه ماه محرم

حجت ‌الاسلام سیدشهاب ‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در کارگاه آموزشی دسته‌ جات شاه‌حسین ‌گویان گفت: هدف از تشکیل این جلسه تاکید بر برخی سنت ‌ها و انتقال برخی آسیب‌ هاست که در سال‌ های گذشته در هیئات عزاداری مشاهده شده است.

وی ادامه داد: دشمن برای شکست ساحت قدس اباعبدالله الحسین(ع) برنامه ریزی کرده و براین اساس، باید هیئات مذهبی با شناخت و آگاهی نسبت به آسیب های عزاداری اجازه ندهند دشمنان بتوانند فرهنگ عزاداری و عاشورایی مکتب تشیع را خدشه‌ دار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری بر ضرورت توجه هیئات مذهبی به جشن عید غدیر تاکید کرد و گفت: غدیر به این خاطر اهمیت دارد که اگر ۱۴۰۰سال پیش اصحاب پیامبر به موضوع غدیر توجه می‌ کردند، ما شاهد عاشورای حسینی نمی ‌شدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش بصیرت و آگاهی هیئات مذهبی تاکید و خاطرنشان کرد: غدیر باشکوه و عاشورای اصیل، لازمه امروز فرهنگ ماست که باید در راه ترویج آن کوشش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در قالب تشیع‌ های لندنی به فرهنگ ‌مان نفوذ کرده و آن را خدشه‌ دار کنند.

رونمایی از سردیس حمید آرش‌آزاد در تبریز

در هشتمین سالگرد خاموشی استاد فرزانه و یگانه طنز معاصر آذربایجان، زنده یاد حمید آرش‌آزاد دوستان و همکاران این طنزپرداز بار دیگر گردهم آمدند تا بار دیگر نام و یاد او را با خوانش اشعاری از او و تجسم خاطرات شیرین با او بودن، توسن خیال را بار دیگر ذین کردند تا فرهنگ قدردانی و قدرشناسی همچنان بر بام این سرزمین زنده بماند.

شعرخوانی تنی چند از شاعران و طنزسرایان همچنین خاطره‌گویی دوستان و هم‌قطاران هنرمند وارسته طنز آذربایجان، از جمله بخش‌های این مراسم بود. در این مراسم همچنین سردیس «حمید آرش‌آزاد» اثر هنرمند و تاریخ شناس کشورمان استاد رضا سرابی‌اقدم رونمایی شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات