۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۷۵۱۸۰
رییس بنیاد فارس المومنین مطرح کرد؛

موانع سیر و سلوک انسان

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: نمازی که انسان را از فحشا و منکر بازندارد، نماز واصل نیست.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد، درباره موانعی که بر سر راه سالک الی الله وجود دارد، گفت: خداوند متعال کار غیر ممکن از بنده خود نمی‌خواهد اما بسیاری از ما غافل از دستورات الهی هستیم.

وی افزود: بزرگترین دشمن سلوکی انسان نفس اوست. غفلت و نفس انسان هر یک به نوعی انسان را زمین می‌زنند. سومین مانع در مسیر سلوکی انسان، ابلیس و چهارمین مانع انسان‌هایی هستند که لباس شیطان بر تن دارند.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: افرادی بودند که زیارت عاشورا را بر خود نه تنها مستحب بلکه واجب می‌دانستند اما به واسطه همنشینی با انسان‌هایی که در لباس شیطان هستند به جایی رسیدند که حتی نعوذ بالله وجود خداوند را هم انکار کردند.

استاد اخلاق حوزه در ادامه اظهار داشت: مانع بعدی بر سر راه سالک؛ دنیاست. نمازی که انسان را از فحشا و منکر بازندارد، نماز واصل نیست بلکه نمازی است که پایه الهی ندارد و سبب سه هزار میلیارد اختلاس می‌شود. پیامبر اکرم(ص) برای بیدار کردن مردم به رسالت مبعوث شد.

وی در ادامه بیان داشت: شیطان با وجود شش هزار سال عبادت در نامه عمل خود، به دلیل نافرمانی از پروردگار از درگاه الهی رانده شد و خداوند او را دشمن ابدی انسان معرفی کرد که هیچ رحم و شفقتی نسبت به بندگان خداوند متعال ندارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: انسان‌های دورو و منافق از شیطان هم پست‌ترند زیرا دشمنی شیطان آشکار و واضح است اما دشمنیِ منافق، در ظاهر به شکل دوستی است.

وی ابراز داشت: به فرمایش قرآن کریم شیطان رجیم به مقام شکست ناپذیری خداوند قسم خورده است که همه بندگان حتی انبیا را گمراه کند اما ایشان به دلیل مقامی که دارند شیطان نمی‌تواند بر آنها مسلط شود و تنها یاد خدا راه‌ جلوگیری از نفوذ شیطان است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات