۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۷۵۲۱۷
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

ویژگی‌های برجسته شیعیان واقعی

استاد حوزه علمیه در توصیف شیعه واقعی، گفت: شیعیان واقعی کار دین و دنیا را به خوبی جمع می‌کنند و اگر کسی کارهای شبانه آنها را ببیند می‌گوید اینان زاهدان شب و شیران روز هستند.
گودینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فواد گودینی استاد حوزه علمیه در مراسم شام شهادت امام محمد باقر(ع) که در مسجد صاحبت الزمان(عج) برگزار شد با استناد به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر معرفی شیعیان، گفت: حضرت فرمودند: شیعیان ما دژی محکم، سینه‌ای امانت دار و صاحبان عقلی وزین و متین هستند، آنان هرگز شایعه پراکنی نکرده و اسرار را فاش نمی‌کنند، انسان‌های خشک، خشن و ریاکار هم نیستند شب زنده داران و شیران روز هستند.

وی با بیان اینکه شیعه اقسامی دارد، ابراز کرد: شیعه جغرافیایی افرادی هستند که در کشور شیعه نشین متولد شده و از لحاظ آماری جزء افراد آن کشور محسوب می‌شوند، شیعیان ارثی کسانی هستند که پدر و مادرشان شیعه بوده و در دامان آنان متولد و پرورش یافته‌اند، شیعیان لفظی آن دسته افرادی هستند که به زبان می‌گویند ما شیعه امیرمومنان علی(ع) هستیم اما در عمل خلاف سیره اهل بیت(ع) رفتار می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعیان سطحی نیز هنوز به عمق تشیع دست نیافته‌اند و از تشیع تنها عزاداری و توسلات را بلد هستند و شیعیان واقعی کسانی‌اند که با معارف الهیه و مکتب اهل بیت(ع) آشنا هستند و برنامه آنها صفاتی است که امام محمد باقر(ع) در حدیث نقل شده بیان می‌کنند.

حجت الاسلام گودینی با بیان اینکه شیعیان دژی محکم هستند، اظهار داشت: شیعیان باید در مقابل تبلیغات دشمن نفوذ ناپذیر باشند؛ اکنون که وضع فرهنگی دنیا به شکل خطرناکی نسل جوان ما را تهدید می‌کند آیا راهی که برای اینکه جوانانمان را تقویت کنیم وجود دارد؟ اگر نمی‌توانیم میکروبها را نابود کنیم پس باید ابتدا خودمان را تقویت کنیم.

وی دیگر ویژگی را امانت دار و رازدار بودن بیان کرد و گفت: یکی از گله‌های ائمه اطهار(ع) این بود که چرا برخی افراد اسرار مردم را فاش می‌کنند بنابراین افشای سر نزد خداوند نکوهیده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که افشای سر می‌کند ابتدا آبروی خود را می‌برد و دیگر اینکه با افشای سر اختلاف و دشمنی بین مسلمانان ایجاد می‌کند بنابراین شیعه از گفتن سر اجتناب می‌کند.

حجت الاسلام گودینی محبت را از دیگر شاخصه‌های مهم در شیعیان دانست و اظهار داشت: شیعیان هرگز انسان‌های خشنی نیستند و با لطافت و مهربانی با دیگران برخورد می‌کنند شیعه واقعی روح امام علی(ع) و سایر اهل بیت(ع) را دارد اهل بیت(ع) حتی به دشمنانشان هم محبت می‌کردند.

وی در پایان با تاکید براینکه شیعه ریاکار نیست، خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی کار دین و دنیا را به خوبی جمع می‌کنند و اگر کسی کارهای شبانه آنها را ببیند می‌گوید اینان زاهدان شب و شیران روز هستند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات