۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۲۵۶
آیت الله صدیقی:

حضور در واقعه کربلا از ویژگی‌های انحصاری امام محمدباقر است

امام جمعه موقت تهران گفت: امام باقر(ع) از اسرای واقعه کربلا بود که سنی کمتر از چهار سال، در مقابل یزید با شجاعت فرمود نتیجه بی بندوباری‌های خانوادگی به وجود آمدن بچه‌های حرام‌زاده‌ای مانند توست که خون پیامبر زاده را می‌ریزند.
شهادت امام محمد باقر

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، گفت: وجود مبارک امام محمد باقر(ع) خصایصی دارد و یکی از تجلیات مَنسب امامت، شهود ملکوت است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های انحصاری امام محمد باقر(ع) این است که مادر این امام بزرگوار دخت امام حسن مجتبی(ع) و پدر ایشان حضرت علی بن الحسین(ع) بود. فاطمه بنت الحسن(ع) از لحاظ معنوی و طهارت ذات و نورانیت گوهر نه تنها امامزاده است بلکه در روایت از ایشان به نام صدیقه مانند حضرت فاطمه زهرا(س) یاد شده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ویژگی دیگر امام محمد باقر(ع) حضورشان در نهضت عاشوراست. عاشوراییان جزء ممتازهای بی بدیل عالم هستند که بدریون و شهدای رکاب امام زمان(عج) هم مقام ایشان را ندارند.

وی افزود: امام باقر(ع) از اسرای واقعه کربلا بود که با سنی کمتر از چهار سال در مقابل یزید با شجاعت تمام فرمود نتیجه بی بندوباری‌های خانوادگی به وجود آمدن بچه‌های نامشروع و حرام‌زاده‌ای مانند توست که جرات می‌کنند خون پیامبر زاده را بریزند و با این فرمایش خود به انسان‌های تاریخ اعلام کرد مراقب پاکدامنی بانوان باشید تا حریم عفت خود را حفظ کنند که در غیر این صورت جامعه به سوی ناپاکی و انحطاط خواهد رفت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: نام مبارک امام باقر(ع) از سوی پیامبر(ص)، تعیین شده بود که به جابر بن عبدالله انصاری نوید آمدن امام را داده بود و حتی سیمای نورانی ایشان از طرف پیامبر(ص) ترسیم شده بود که جمال پیامبر(ص) را داشت.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: از ویژگی‌های دیگر امام محمد باقر(ع) تاسیس کانون‌ها و حوزه‌های علمیه بود که شاگردان زیادی در زمینه توسعه علوم انبیا تربیت کردند. پیامبر اکرم(ص)، باقر را شکافنده علوم معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) از فرصت مشغله و درگیری خلفای وقت، استفاده کردند و تمام علومی که از پیامبر(ص) ارث رسیده بود اما مردم از آن اطلاع نداشتند، نشر دادند و فرزندشان امام صادق(ع) آن را تکمیل کردند به همین علت این بزرگواران حق بزرگی به گردن حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های عالم دارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) همچنین در سیر و سلوک و آشنا کردن ظرفیت‌های حاضر با اسرار عالم گام بزرگی برداشتند./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات