۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۲۹۶
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

ضعف پژوهش در حوزه‌های علمیه مشهود است

حجت‌الاسلام حصاری با بیان این‌که ضعف پژوهش در حوزه‌های علمیه مشهود است از برگزاری کارگاه‌های متعدد پژوهشی در بازه زمانی فشرده برای همه مدیران خبر داد.
حصاری معاون پژوهش حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اکبر حصاری در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: ضعف پژوهش در حوزه‌های علمیه مشهود است و این ضعف محوری در همه اهداف تعریف شده حوزه خواهران نیز وجود دارد.

وی با بیان این‌که کمبود توانایی‌های روشی در طیف گسترده‌ای از اساتید به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: بر این امر پافشاری کرده‌ایم و در مصوبات کمیسیون‌ها نیز تأکید شده که دوره‌ها و کارگاه‌های متعدد پژوهشی با بازه زمانی فشرده در همه استان‌ها و برای همه مدیران برگزار شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که موفقیت تحصیلی در توانایی روش پژوهشی اساتید، اصلاح و تکنیکال کردن متون درسی حاصل می‌شود، گفت: شرط موفقیت در برنامه‌های آموزشی و عبور از اصلاح پی‌درپی متون، توانایی پژوهشی اساتید است.

وی با بیان این‌که اگر اساتید روشمند نباشند برنامه‌های آموزشی دچار مشکلات فراوان می‌شود از مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و مسؤولان برنامه‌ریزی و نظارت و معاونت اداری مالی این مرکز خواست که با توجه به این اولویت بسیار مهم بر نحوه تخصیص بودجه‌ها تأکید داشته باشند تا این دوره‌های مهارت‌آموزی برای همه اساتید برگزار شود.

حجت‌الاسلام حصاری یادآور شد: در سال ۹۵ در یک دوره کوتاه مدت کارگاه‌های الگویی برنامه‌ریزی شد و جزوات راهنمایی تهیه و در اختیار اساتید قرار گرفت، هرچند موقتی است اما بخشی از مشکلات را توانسته بود برطرف کند و تا زمانی که اساتید به روش‌ها اشراف کامل پیدا کنند این سیاست را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان این‌که طرح تنوع بخشی به روش‌های آموزشی را ۱۰ سال پیش ارائه کرده اما اهتمامی به آن داده نشده است، ابراز کرد: اگر آن زمان این طرح را اجرا می‌کردیم اکنون گام‌های مؤثری را در بحث ارتقای آموزش و پژوهش اساتید برداشته بودیم./920/پ202/ب1

ارسال نظرات