۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۵۳۶۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مبلغان دینی از بیان مطالب غیر مستدل به شدت پرهیز کنند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید از بیان مطالب غیر مستدل و مستند به شدت پرهیز کنند، گفت: امروز جوانان به راحتی مطلبی را نمی پذیرند بلکه باید مبلغان دینی مطالبی که بیان می کنند کاملاً مستدل باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در کارگاه آموزشی دو روزه طرح تربیتی مبلغان مدارس امین با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور مبلغان دینی در مدارس، طرح مدارس امین را فرصت مغتنمی برای رشد معنوی و اخلاقی در میان دانش آموزان دانست.

وی با بیان این که امروز جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه در معرض هجمه های فرهنگی و دینی قرار دارند، افزود: حضور مستمر روحانیت در سطح مدارس و تعامل و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در این قشر جلوگیری کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مدارس امروز خط مقدم تبلیغ دین و معارف الهی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز به دلیل گسترش علم و تکنولوژی، جوانان و نوجوانان کشورمان در معرض شدیدترین هجمه های فرهنگی دشمن قرار دارند که آثار مخرب و جبران ناپذیری برای جامعه خواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی می توانند با آسیب شناسی مسائل، راه نفوذ آسیب های فرهنگی به جامعه را ببندند و از گسترش احتمالی آن در میان نوجوانان جلوگیری کنند، تصریح کرد: باید بیش از پیش از توان تبلیغی روحانیت در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مدارس بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به فعالیت بیش از 200 مبلغ در طرح مدارس امین استان اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی تعداد مدارس، این تعداد مبلغ به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مخاطب نیست.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه برخی محدودیت ها مانع از بکارگیری تعداد بیشتری از مبلغان به منظور فعالیت در مدارس می شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید نیازهای مدارس استان را به همین تعداد مبلغ رفع کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دانش آموزان هر روز ممکن است با شبهات و سؤالات دینی و شرعی مواجه شوند که باید به آنها پاسخ منطقی و مستدل داده شود، افزود: اگر یک کارشناس دینی به صورت مستمر در مدارس حضور داشته باشد به بسیاری از سؤالات پاسخ داده و شبهه ای در این خصوص باقی نخواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، فضای مجازی به راحتی در اختیار جوانان و نوجوانان است، بیان داشت: فضای ناامن مجازی امروز به مکانی برای ترویج و تبلیغ ضد ارزش ها تبدیل شده که اگر مدیریت نشود می تواند آثار مخربی بر روی جوان ایرانی داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یک مبلغ دینی وظیفه دارند محاسن و معایب فضای مجازی را برای یک دانش آموز بازگو کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم آگاهی لازم یک دانش آموز می تواند او را در دام دشمن گرفتار کند و در اینجا نقش مبلغان دینی در آگاهی دادن به جوان ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی در تبلیغ و تشریح معارف دینی باید از ابزار و شیوه های روز بیشتر بهره گیرند، تصریح کرد: تنها شیوه سنتی تبلیغ در شرایط امروز جامعه کافی نیست بلکه باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رساندن پیام های دینی استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن امروز فرهنگ انحرافی خود را با جذابیت و رنگ های فریبنده در جامعه ما ترویج و تبلیغ می کند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل گرایش جوانان ایرانی به فرهنگ غربی نیز همین جذابیت های آن است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانی مبلغ باید در جریان فعالیت های تبلیغی خود ذائقه مخاطب خود را بشناسند و در همان راستا برنامه ریزی کند، بیان داشت: متأسفانه بسیاری از مبلغان بدون شناخت مخاطب به بیان آموزه های دینی می پردازند و به نتیجه ای دست پیدا نمی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بیان و متن مبلغ باید جذاب و گیرا باشد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ برای بالا بردن اثرگذاری تبلیغ دین باید از بیان مسائل تکراری پرهیز کند و تلاش کند سخنانی که مطرح می کند مفید باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید از بیان مطالب غیر مستدل و مستند به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: امروز جوانان به راحتی مطلبی را نمی پذیرند بلکه باید مبلغان دینی مطالبی که بیان می کنند کاملاً مستدل باشد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات