۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۳۶۱
حجت الاسلام حسینی قمی:

منطق و مکتب سیدالشهدا در طول تاریخ جاودان است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که افراد دارای منطق مقابل سیدالشهدا(ع) در تاریخ دفن شدند، گفت: این در حالی است که منطق و مکتب سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان برای همیشه در تاریخ جاودان شده است.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت مسلم که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سالروز حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا و خطبه نورانی ایشان در مکه گفت: رمز جاوادانگی سیدالشهدا(ع) تکیه و توکل کامل بر خداوند متعال است.

وی افزود: برخی از افراد سیدالشهدا(ع) را تنها گذاشتند اما یاران وفاداری مانند زهیر معتقد بودند که خداوند بر ما منت گذاشته که می توانیم در رکاب سیدالشهدا(ع) جهاد کنیم، برخی هم به جای یاری حضرت گفتند که نگران هستند چهره نورانی ایشان هدف شمشیر یزید قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که افراد دارای منطق مقابل سیدالشهدا(ع) در تاریخ دفن شدند، اظهار داشت: این در حالی است که منطق و مکتب سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان برای همیشه در تاریخ جاودان شده است.

وی ادامه داد: خدا وعده داده که پیامبران و مؤمنان را در دنیا و آخرت یاری می کنیم، سؤال می شود با وجود ظلم و شهادت پیامبران چگونه خداوند آن ها را در دنیا یاری کرده است؟ برخی مفسران در پاسخ اعلام کردند که پیروزی تنها پیروزی ظاهری نیست بلکه پیروزی انبیا و اولیا در تصرف قلوب است.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که برخی از مفسران اهل سنت اعلام کرده اند که امام حسین(ع) تنها برای شیعه و مسلمانان نیست بلکه برای تمام عالم هستند، ابراز داشت: افراد بسیاری در دنیا هستند که از اسلام جز امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا را نمی شناسند و شناخت اسلام به برکت سیدالشهدا است.

وی عنوان کرد: امروز دنیا یا حسین(ع) می گوید و روز عاشورا در تمام اروپا  بزرگ داشته می شود، حضرت سیدالشهدا(ع) از عاقبت کار خود اطلاع کامل داشتند و برای رضایت الهی و احیای دین قیام کردند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات