۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۷۵۳۹۴
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

روحانیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: روحانیت باید دستاوردها و توانمندی‌های انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسند و برای مردم بازگو کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات اصفهان، با بیان اینکه امروز روز بسیار با ارزشی است، گفت: روز عرفه روزی ویژه است، امروز روز حرکت امام حسین(ع) از مکه به سوی کربلا و روز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل، روز جهانی مسجد و روز گرامیداشت مقام علامه مجلسی است.

وی در ادامه افزود: پیرامون علامه مجلسی کمتر سخن گفته شده است، علما مانند ستارگانی که در شب تاریک مسیر را به مردم نشان می‌دادند، مسیر هدایت و سعادت را به مردم نشان می‌دهند، علامه مجلسی تألیفات گرانبهای بسیاری دارد که کتاب شریف صد جلدی بحار الانوار یکی از آنها است و تا 165 عنوان کتاب به عنوان تألیفات علامه مجلسی ذکر شده است و در موضوعات مختلف گستردگی موضوع دارند.

گردآوری روایات نامعتبر در کتاب بحارالانوار برای تحقیق و بررسی علما بوده است

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ارزش و اهمیت تألیفات علامه مجلسی، تصریح کرد: کار خوبی که علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار انجام داده است گردآوری روایات پیرامون یک موضوع در یک باب است، ایشان هر روایتی بوده ذکر کرده و فرصت بررسی و تحقیق پیرامون روایات را برای علما فراهم آورده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بعضی فکر می‌کنند علامه مجلسی به صحت یا عدم صحت روایات توجه نداشته است، اما حقیقت این است که ایشان بسیار دقیق بوده و اینکه در بحار الأنوار روایات مختلف در یک باب را ذکر کرده است به این علت بوده که ایشان بنا داشته روایات مختلف در یک موضوع را حمع آوری کند تا علما بتوانند روایات صحیح و ناصحیح را به درستی بررسی کرده و تشخیص دهند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه علامه مجلسی شیخ الاسلام بوده است، اظهار کرد: زمانی بوده است که کسی جرأت نداشته حرف از تشیع بزند اما در عصر صفوی با نفوذ علما در دربار، شخصیت‌هایی نظیر علامه مجلسی توانستند از نفوذ خود در دربار و علاقه سلاطین صفوی به علم و تشیع و علما، به خوبی در راستای رونق بخشیدن به تشیع اقدام کنند.

علمای عصر صفوی ظرفیت‌های حکومت را برای ترویج تشیع به کار بستند

وی ارتباط گیری علما در عصر صفویه با دستگاه حکومتی را در راستای ترویج فرهنگ تشیع و گسترش معارف دین دانست و اظهار کرد: پیش از عصر صفوی به شدت با تشیع برخورد می‌شد، حتی در زمان صفویه حکومت عثمانی به بدترین روش‌ها علما را شکنجه و می‌کشتند، به همین دلیل لازم بود علما از قدرت حکومت صفوی به خوبی در زمینه ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به روایتی پیرامون وصیت امام حسین(ع) در شب عاشورا به حضرت زینب(س) عنوان کرد: ایشان به خواهر خود فرمودند روایات و دستورات دینی را از فرزندم علی بگیر و تو در میان جامعه این مسائل را بازگو کن. علت این موضوع بنابر روایت محفوظ ماندن امام سجاد(ع) از گزند دشمن بوده است، باید برای قضاوت پیرامون رخدادهای مختلف شرایط زمان و جامعه را در نظر گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر لزوم استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید با هر سختی آسانی و گشایشی هست، به همین جهت است که باید در برابر مشکلات از خود استقامت و صبر نشان دهیم، ما باید در شرایط بحرانی کنونی حامی مردم بوده و موجب دلداری دادن به مردم باشیم و مسیر حقیقی انقلاب اسلامی را به آنها نشان دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است علما و روحانیون دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی برای مردم تشریح کنند، گفت: در زمینه امکانات زندگی در ایران پس ز انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی پدید آمده است، در عرصه دفاعی امروز کشور ما دارای قدرت بسیار خوبی و توان بازدارندگی است، پیش از این بسیاری از کشورهای اطراف ما حاضر نبودند به ما اسلحه بفروشند و همواره نیازمند آنها بودیم، امروزه بسیاری از کشورها ارباب دارند که باید از او تبعیت کنند.

ایران تنها کشوری است که اربابی جز خداوند ندارد

امام جمعه اصفهان با اشاره به تبعیت کامل ژاپن از آمریکا و بی اختیار بودن کشورهایی نظیر ژاپن در برابر تصمیمات آمریکا، اظهار کرد: روحانیت باید دستاوردها و توانمندی‌های انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسند و برای مردم بازگو کنند، یکی از کارهایی که انقلاب اسلامی انجام داده است استقلال از ابرقدرتها بوده، کشور ما تنها کشوری است که ارباب ندارد و تنها از خداوند اطاعت می‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بی رحمانه و وحشیانه خواندن نسل کشی مردم یمن توسط عربستان، اظهار کرد: در ماه حرام عرب جاهلیت هم دست از جنگ برمی‌داشت اما شاهد هستیم عربستان به دستور اربابش در حال کشتن مردم در یمن است، عربستان اتوبوس بچه‌های مدرسه‌ای مورد اصابت موشک قرار می‌دهد و 60 کودک را به شهادت می‌رساند، این نشان دهنده تبعیت کامل عربستان از آمریکا و استکبار جهانی است.

وی دستاوردهای پزشکی کشور را یکی از افتخارات ایران پس از انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: در زمان طاغوت حکومت هیچ اهتمامی بر حل مشکلات کشور به ویژه روستاها و شهرهای کوچک نداشت، اما امروز امکانات در دورافتاده‌ترین روستاها نیز وجود دارد و همواره شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات