۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۵۳۹۸
حجت الاسلام صادقی:

مشکلات اقتصادی مانع حمایت مالی مردم از بقاع متبرکه نشده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به پیگیری‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان رای احیای موقوفات متعلق به حوزه علمیه، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مردم همچنان برای بازسازی و عملیات‌های عمرانی بقاع متبرکه هزینه می‌کنند و خیرین نیز در این زمینه یاری رسان ما هستند.
حجت الاسلام رضا صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات اصفهان، با اشاره به همسویی و همکاری حوزه علمیه و اداره اوقاف در زمینه احیای موقوفات متعلق به حوزه علمیه، گفت: متأسفانه برخی موقوفات توسط افراد موقوفه خوار تصرف شده بود که با پیگیری‌های بسیار توانستیم آنها را بازپس گیری کرده و در راستای نیات واقفین به کار بگیریم.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی ادارات و نهادها به پرداخت اجاره بهای موقوفات و تصرف برخی موقوفات توسط بعضی ادارات به صورت غیرقانونی، اظهار کرد: لازم است پیگیری‌های مجدانه و دقیقی برای احیای موقوفات داشته باشیم تا بتوانیم از آنها در راستای نیات خیراندیشانه واقفین به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: آماده‌ایم برای مقبره علامه مجلسی که یک شخصیت جهانی هستند، یک کار اساسی کرده و بتوانیم یک فضایی در شأن و منزلت علامه مجلسی و مردم اصفهان احداث کنیم، مقبره علامه مجلسی زائران بسیار زیادی از دیگر کشورها دارد که بعد از حرم امام خمینی اینجا بیشترین زائر در کشور را در میان مقبره‌ها دارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فعال بودن اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان، تصریح کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی مردم همچنان برای بازسازی و عملیات‌های عمرانی بقاع متبرکه هزینه می‌کنند و خیرین نیز در این زمینه یاری رسان ما هستند.

وی از فعالیت 3700 نفر در سطح استان در زمینه فاگیری حفظ مجازی قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: استان اصفهان پیشقدم شد و در جوار مقبره علامه مجلسی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم فعال شد، ستاد حفظ قرآن اداره اوقاف و امور خیریه نیز در جوار مقبره علامه مجلسی در حال فعالیت است./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات