۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۴۷۲
امام جمعه پلدختر:

حج کنگره ای جهانی برای حل مشکلات و مسائل امت اسلام است

امام جمعه پلدختر حج را فریضه‌ای الهی خواند و گفت: حج کنگره ای جهانی برای حل مشکلات و مسائل امت اسلام است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک عید بزرگ عبادت و بندگی به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الحرام اشاره و عنوان کرد: حج کنگره ای جهانی برای حل مشکلات و مسائل امت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هرساله مراسم حج با حضور میلیون‌ها مسلمان و معتقد به آیین اسلام برگزار می شود، افزود: در حج باید منافع مسلمانان مد نظر باشد و نسبت به فتنه برنامه و اهداف دشمن هوشیار باشیم.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه دشمنان در پی ایجاد فتنه، شکاف و تفرقه بین مسلمانان هستند، عنوان کرد: بصیرت و هوشیاری لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

وی حج را فریضه‌ای الهی خواند و گفت: برائت از مشرکان روح حج است که باید با بصیرت و آگاهی شرط لازم آن را به جا آورد و این روح را توسعه داد.

امام جمعه پلدختر اظهار داشت: حجی که برائت نداشته باشد، ناقص است و زمانی تأثیرگذار است که مسلمانان بخواهند با روحیه در آن از اسلام و مسلمانان دفاع کنند.

قوه قضاییه با اخلال گران اقتصادی برخورد کند

حجت الاسلام سوری عنوان کرد: وقتی ارز و سکه به صورت غلط عرضه و توزیع می‌شود این امر موجب بروز مشکلات اقتصادی می‌ شود و ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه مقصر اصلی کسانی هستند که ارز و سکه را با بی تدبیری توزیع می‌کنند، اظهار داشت: مبلغ 18 میلیارد دلار از ارز کشور بر اثر بی تدبیری مسئولان امر به افرادی واگذار شد که برخی از آن سو استفاده کردند.

امام جمعه پلدختر تأکید کرد: مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گیرند و قوه قضاییه با مدیریت باید با مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی برخورد جدی داشته باشد./9451/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات