۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۵۴۷۶
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

دشمن به دنبال تضعیف دستاوردهای نظام است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف دستاوردهای نظام است، گفت: بصیرت و آگاهی مردم راز خنثی سازی توطئه دشمنان علیه انقلاب است.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت عید سعید قربان در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت، تزکیه نفس و تقوا در اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: اساس دین خدا و وحی الهی همین مساله تزکیه نفس است بنابراین انسان با عمل به دین خدا و پیروی از دستورات الهی به تزکیه نفس دست می‌یابد و هدف نهایی دین نیز رسیدن انسان به تقواالهی است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد تزکیه نفس را بالاترین هدف خلقت بیان کرد و اظهار داشت: انسان با تزکیه نفس می‌تواند اشرف مخلوقات شود، تزکیه نفس انسان را به بالاترین حد بندگی می‌رساند مراد از تزکیه نفس پاک کردن باطن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بندگی خداوند در سایه تقوا و تزکیه میسر می‌شود، ابراز کرد: زمانی که انسان نفس و باطن خود را تطهیر کرد آن هنگام او بنده واقعی خداوند می‌شود.

وی ادامه داد: انسان همان مقدار که می‌تواند سعود کند و اشرف مخلوقات شود به همان میزان می‌تواند نزول کرده و پست‌ شود. همه انسانها هنگام تولد به صورت تکوینی پاک و مطهر هستند اما بعد از تولد باید با انجام اعمال صالح آن پاکی را صیانت کرده و از آلودگی بپرهیزند. کسانی که دین را قبول نمی‌کنند و عمل صالح انجام نمی‌دهند در تاریکی نفس گرفتار می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه عید سعید قربان جشن بزرگ بندگی خداوند است، گفت: انسان به سبب انجام مناسک حج بزرگ‌ترین مقام و درجه انسانی که همان بندگی خداوند متعال است را درک می‌کند و جشن می‌گیرد بنابراین عید سعید قربان درک بزرگ‌ترین آرمان انسانی یعنی بندگی خداوند است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با بیان اینکه انسان نباید به مسائل اجتماعی و سیاسی حکومت بی تفاوت باشد، اظهار داشت: این تفکر اشتباهی است که مردم حق ندارند به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور دخالت کنند، در دین مبین اسلام مردم نسبت به امور سیاسی حکومت بی تفاوت نبوده و سرنوشت خودشان را خود انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسلام به شدت با تفکر سکولار مخالف است، گفت: دین مانع سوء استفاده سیاسیون می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با تاکید براینکه امروز دشمنان با ایجاد تفرقه بین مسلمانان درصدد ضربه زدن به جوامع اسلامی هستند، عنوان کرد: امروز بیش از گذشته ما باید اتحاد و انسجام خودمان را حفظ کنیم، امروز دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به مسؤولان بدبین کرده و دستاوردهای حکومت اسلامی تضعیف کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه اسلام در هیچ زمینه‌ای به بن بست نمی‌رسد، گفت: انقلاب ما حکومتی اسلامی است از این رو هیچ بن بستی در آن راه ندارد اگر همه عالم جمع شوند نمی‌توانند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند به شرط آن که مردم در برابر شبهات و توطئه دشمن بصیرت داشته باشند و با آگاهی حق و باطل را تشخیص داده و در صحنه دفاع از انقلاب حضور داشته باشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات