۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۷۵۴۸۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از نگاه سطحی به موضوع غدیر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز از نگاه سطحی به موضوع غدیر، تأکید کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید در تمام بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود تا شاهد رشد و تعالی امت اسلامی باشیم.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به آغاز دهه امامت و ولایت اشاره کرد و با بیان این که امروز دنیا نیازمند بهره گیری از پیام تعالی بخش غدیر است، بیان داشت: باید پیام و آرمان این واقعه عظیم و ارزشمند در جامعه جهانی فراگیر و گسترش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز دنیا به دلیل افزایش ظلم و استبداد، تشنه معارف دینی است، تصریح کرد: باید معارف اهل بیت(ع) با بهره گیری از ظرفیت های روز تبلیغی در جامعه جهانی تبلیغ و ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که اگر امت اسلام نسبت به عهد خود پیامبر وفادار می ماندند واقعه غمبار عاشورا و کربلا اتفاق نمی افتاد، خطرنشان کرد: امروز نیز برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث غمباری باید جریان غدیر همچنان در جامعه زنده و پویا باشد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز پیام غدیر باید در همه نقاط جهان فراگیر شود، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف غدیر است.

وی با اشاره به این که درک صحیح غدیر موجب سعادت و کمال حقیقی انسان خواهد شد، خاطرنشان کرد: وقایع ناگواری که پس از رحلت نبی مکرم اسلام در جامعه به وقوع پیوست به دلیل عدم درک صحیح غدیر بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز از نگاه سطحی به موضوع غدیر، تأکید کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید در تمام بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود تا شاهد رشد و تعالی امت اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه جریان غدیر در طول تاریخ همواره مورد بی مهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز باید این فرهنگ اصیل دینی به شیوه ای صحیح در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به این که خوشبختانه انقلاب اسلامی بسترهای لازم را برای ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی فراهم کرده است، گفت: بايد از ظرفيت هاي موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بيشتر فرهنگ غدير در آن سوي مرزهاي جغرافيايي بهره گيريم.

امام جمعه نوشهربا تأکید براین که مفهوم صحیح غدیر باید در میان جوامع ترویج و گسترش یابد، افزود: اگر مفهوم متعالي و ارزشمند غدير در جهان امروز به عنوان يک فرهنگ و گفتمان نهادينه شود بشريت به سعادت و تعالي حقيقي دست خواهد يافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حالی تلاش می کنند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف معرفی کنند، اما در سایه این فرهنگ اصیل می توان به وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی دست یافت، گفت: پیام غدیر، صلح، دوستی، برابری، برادری و وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که مخالفان جریان غدیر دشمنان واقعی اسلام ناب هستند، خاطرنشان کرد: کسانی که می کوشند غدیر همچنان در غربت باقی بماند همان هایی هستند که با تفرقه و اختلاف تلاش می کنند اصل اسلام را خدشه دار کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که واقعه غدیر سند روشنی بر تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، بیان داشت: غدیر راه روشنی است که پیامبر گرامی اسلام برای امت پس از خود تعیین کرده و کسانی که در این مسیر گام بردارند به تعالی و سعادت دست خواهند یافت.

وی در ادامه سخنان خود از ولایت فقیه به عنوان ثمره جریان غدیر یاد کرد و گفت: دشمنی هایی که امروز با ولایت فقیه در جامعه اسلامی صورت می گیرند ادامه همان عناد و دشمنی، بدخواهان اسلام ناب با جریان غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ همچنین به نقش روحانیت در پرداختن به مسأله امامت و ولایت در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمن با گسترش شبهاتی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت است، روحانیت باید با استدلال های علمی به شبهات طرح شده در این خصوص پاسخ دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولایت فقیه به عنوان عمود خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی محوری و تعیین کننده در تحولات چهار دهه اخیر این انقلاب بر عهده داشته است، بیان داشت: بخشی مهمی از منبر و خطابه های مبلغان دینی و طلاب حوزه به فراخور شرایطی که در آن قرار داریم باید به فرصتی برای دفاع از جایگاه ولایت فقیه تبدیل شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات