۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۷۵۵۱۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان با ناکارآمدی های خود ذائقه مردم را تلخ نکنند

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع مسؤولان ما با برخی ناکارآمدي ها ذائقه مردم را تلخ می کنند، گفت: نباید برخی مسائل در داخل کشور موجب از بین رفتن آرامش مردم شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مسؤولان و مدیران شهرستان نکا با اشاره به این که ماه ذی الحجه ایام بسیار مهمی است، گفت: این ایام ماه برگزاري مراسم حج، يادآور بنيانگذار کعبه، حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل(ع) است.

وی با بیان این که دو نوع امامت یعنی فردی و جمعی داریم، افزود: در امامت فردی نظیر امامت حضرت ابراهیم(ع) تنها فرد به مقام امامت رسیده است اما در امامت جمعی جامعه باید امام شود و ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که اگر در امامت فردی، جامعه نیز به آن ارتقای لازم دست پیدا نکند موفقیت حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: در زمان دوران حکومت امام علی(ع) علیرغم این که ایشان امام جامعه بودند، اما متأسفانه جامعه آن زمان به ارتقای لازم دست پیدا نکرده بودند و موجب خانه نشینی آن حضرت شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در نهضت انقلاب اسلامی نیز ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانستند حکومت پهلوی را ساقط کنند، تصریح کرد: اگر همراهی مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید و زحمات نتیجه نمی داد.

وی با بیان این که تا پیش از امام خمینی(ره) نیز شخصیت هایی بودند که به دلیل عدم همراهی مردم، حرکت آنها به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: اگر نهضت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به این دلیل بود که امامت جمعی در کشور فراهم شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید با کار فرهنگی و روشنگری، سطح آگاهی و هوشیاری مردم را ارتقا دهیم، تصریح کرد: بايد با تربيت هاي اخلاقي و تعليم و تربيت اسلامی زمينه امامت جمعی را در جامعه فراهم کنيم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در چهار دهه اخیر شخصیت هایی شایسته نظیر امام راحل و مقام معظم رهبری را در رأس این نظام دینی حضور داشته و دارند، گفت: همچنین ملت بزرگ ایران نیز با اقتدار و فداکاری پای این انقلاب ایستاده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مسؤولان عصاره این ملت هستند، افزود: امروز مدیران و مسؤولان سررشته امور را در دست گرفته اند تا کارهای اداری و اجرایی کشور را انجام دهند.

وی با تأکید براین که در یک جامعه دینی تلاش، جهاد، ایثار و خداخواهی باید در میان مسؤولان موج بزند، خاطرنشان کرد: مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید عطش خدمت در دل های آنها باشد نه این که شیفته مقام و پست باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در چهار دهه گذشته علیرغم فراز و نشيب های مختصر و مشکلات، دولت ها تا حدود زيادی توفيق بسیاری داشتند، گفت: اين توفيقات در زير پوشش تبليغات مسموم دشمنان و جوسازي های دشمنان خيلی اجازه برجسته شدن را پيدا نکردند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع مسؤولان ما با برخی ناکارآمدي ها ذائقه مردم را تلخ می کنند، افزود: نباید برخی مسائل در داخل کشور موجب از بین رفتن آرامش مردم شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به مسأله دو تابعیتی ها در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این موضوع موجب حاشیه سازی های بسیاری در کشور شده است، گفت: نهادهای نظارتی باید با بررسی دقیق روی این مسأله به صورت شفاف به مردم توضیح دهند تا شبهه های مطرح شده در این خصوص رفع شود.

وی با بیان این که متأسفانه یک تصمیم قاطع در کشور گرفته نمی شود، افزود: در همین موضوع تلگرام پس از مدت های بحث و بررسی رأی به فیلتر شدن تلگرام می دهند، اما به سرعت جایگزین دیگری برای آن پیدا می شود نباید خطوط کلی و قرمز نظام از طرف برخی دستگاه ها زیر سؤوال برود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در اين کشور علیرغم خدمات بسياري که انجام گرفته، مشکلات هم وجود دارد، گفت: باید تشریفات بی مورد از کارهای کشور حذف شود تا گره ها از مشکلات باز شود چون با وجود پیچ و خم های اداری نمی توانیم خدمت رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات