۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۵۵۶۴
مدیر کانون خورشید:

ابلاغ پیام غدیر وظیفه ای همگانی است

مدیر کانون خورشید با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) برای ابلاغ پیام غدیر و ولایت امیرمومنان را شناسایی و به مردم معرفی کردند، گفت: همه مردم وظیفه‌دارند پیام غدیر را ابلاغ کنند تا نسل به نسل این مهم ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری مدیر کانون خورشید، جمعه‌شب به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره ابلاغ فرمان غدیر گفت: خداوند در روز غدیر خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمود: اگر ولایت امیرمومنان را به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را به انجام نرسانده‌ای؛ پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ دستور الهی سه شیوه به کاربردند تا فرمان خداوند به نتیجه برسد.

وی افزود: ایشان بعد از دریافت این دستور و مأموریت خطیر نخستین کاری که کردند این بود که ابتدا مناسکی را ایجاد کردند تا بتوانند فرمان خداوند را به مردم ابلاغ کنند.

مدیر کانون خورشید ادامه داد: برای مثال در مساله حج خداوند مناسکی را برای مسلمانان تعیین کرد تا حاجی قبل از ورود به سرزمین مقدس وحی آن مناسک را انجام دهد که یکی از آن‌ها محرم شدن است و دیگر پرهیز از برخی رفتار و اعمال حلال است که در این سرزمین حرام شمرده می‌شوند از این رو تنها با رعایت این امور حج حاجی قبول می‌شود؛ بنابراین مراد از مناسک سازی حج بزرگ خواندن این فریضه الهی است پیامبراکرم(ص) نیز در روز غدیر با انجام مناسک بزرگی این روز و واقعه را تاکید کردند.

حجت‌الاسلام مشکوری در ادامه بیان داشت: کسانی که به حج شبهه وارد می‌کنند می‌خواهند این فریضه الهی را زیر سؤال ببرند و به اسلام ضربه بزنند زیرا حج از شعائر دین مبین اسلام است و باید از آن صیانت شود تا بقا یابد امامان معصوم در دوران خلفای جور که قاتل معصومین بودند به زیارت‌ خانه خدا مشرف می‌شدند و هرگز این فریضه الهی را ترک نکردند پس چگونه می‌توانیم ما این فریضه الهی را ترک کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم برای ابلاغ فرمان الهی ابتدا به ایراد خطبه پرداختند، گفت: خواندن خطبه نیاز به منبر و حضور مردم دارد تا خطیب را ببینند و خطبه را بشنوند بنابراین حضرت دستور دادند از جهاز اشتران منبری تهیه شود سپس پس از ایراد خطبه دستور دادند دو خیمه افراشته شود تا پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان علی(ع) در آنها بنشینند و حاضران ابتدا با ایشان سپس با امیرمومنان علی(ع) بیعت کرده و تبریک بگویند.

مدیر کانون خورشید با تأکید بر اینکه لفظ امیرمومنان تنها مختص امام علی(ع) است که از سوی خداوند به ایشان عطاشده، گفت: لقب امیرمومنان لقبی است که جز برای علی(ع) شایسته و سزاوار کسی دیگر نیست حتی نسبت به سایر ائمه طاهرین گفتن این لقب اجازه داده نشده است. انجام مناسک غدیر، معرفی امام علی(ع) و ابعاد شخصیتی ایشان و دیگر فرمان رسانه‌ای شدن مساله غدیر از اقداماتی بود که پیامبر اکرم(ص) برای اطاعت فرمان الهی انجام دادند.

حجت‌الاسلام مشکوری اطعام دادن را یکی از رسم‌های خوب روز غدیر دانست و عنوان کرد: این امر سبب گستردگی مساله غدیر می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) برای ابلاغ پیام غدیر و ولایت امیرمومنان را شناسایی و به مردم معرفی کردند، خاطرنشان کرد: همه مردم وظیفه‌دارند پیام غدیر را ابلاغ کنند تا نسل به نسل این مهم ادامه داشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات