۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۵۶۲۲
آیت‌الله حسینی قزوینی:

برای پاسخگویی به شبهات نیازمند بسیج عمومی در تمام سطوح حوزه هستیم

آیت‌الله حسینی قزوینی با بیان این‌که هرروز شبهات جدیدتر و پیچیده‌تر می‌شود، گفت: برای پاسخگویی به شبهات نیازمند بسیج عمومی در تمام سطوح حوزه هستیم.
آیت الله سید محمد حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی استاد حوزه ظهر امروز در همایش توجیهی آموزشی مبلغان غدیر در اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: امروز سخن از غدیر ولایت و امامت است معمولاً برای ورود به هر بحثی ابتدا پیشینه آن مطرح می‌شود.

وی افزود: غدیر با ولایت امیرالمؤمنین فقط در سال دهم هجری و در منطقه جحفه نبود بلکه قبل از آن در تبوک با حدیث منزلت و پیش از آن با حدیث دار و وصیت بوده است اگر کمی موضوع را فراتر بدانیم می‌فهمیم که امامت امیرالمؤمنین یک موضوع فرا اسلامی و با بعثت انبیا رقم خورده است.

استاد حوزه اظهار کرد: در کتاب ابن عساکر آمده است که پیامبر در شب معراج ملاقاتی با انبیای الهی داشته است از او سؤال می‌کنند فلسفه پیامبری حضرت چیست؟ پیامبر پاسخ می‌دهد امامت علی ابن ابیطالب (ع) است ما امروز سخن از شخصیتی داریم که بزرگ‌مرد عالم هستی است.

وی یادآور شد: ولایت حضرت علی (ع) با بعثت انبیا آغاز شده است و سرانجام حیات با سرنوشت کل خلائق رقم خواهد خورد حضرت علی (ع) ساقی کوثر است او شفیع انسان‌ها در روز محشر و نجات‌دهنده از آتش جهنم است.

آیت‌الله حسینی قزوینی در ادامه با اشاره به مناظرات و مباحث متعدد با اهل سنت گفت: لازم نیست کاری کنیم تا طرف مقابل با ما هم‌عقیده شود، و یا از عقیده‌اش دست بکشد اگر توانستیم احساسات فرد را زنده کرده و او را به وجدآوریم تا خودش برود و تحقیق کند 90 درصد پیروزی را به دست آورده‌ایم.

وی افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد حقایق را بگویید بحث وحدت یک‌چیز دیگری است اگر فرد به خودش زحمت تحقیق بدهد همین برای ما کافی است پیروزی حاصل می‌شود و این پیروزی جاودانه خواهد شد.

استاد حوزه سپس به سه مبحث معرفت افزایی شبهه زدایی و روشنگری اشاره و اظهار کرد: در معرفت افزایی باید حقانیت اهل‌بیت را معرفی کنیم دلیل عقلی برای ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) بیاوریم در مباحث شبهه زدایی کار بسیار مشکل و متأسفانه فراگیر است.

وی یادآور شد: شبهات فقط مربوط به وهابی‌ها و اهل سنت نیست جوانان شیعه هم سؤالات زیادی دارند و ما باید به این شبهات پاسخ دهیم الآن هر روایتی درزمینهٔ حضرت علی (ع) مطرح کنید 30 الی 40 شبهه از سوی اهل سنت برای آن عنوان می‌شود.

 آیت‌الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: یک بسیج عمومی در حوزه برای پاسخگویی به شبهات نیاز داریم امروز فضای مجازی اینترنت و سایبری دنیا را به یک‌خانه تبدیل کرده است این تکلیف متوجه روحانیت است اگر کوتاه بیاییم فردا باید در محضر الهی پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: علامه حلی 100 دلیل برای اثبات ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) و 100 دلیل برای رد بقیه ولایت‌ها آورده است برخی دوستان به شبهات جواب داده اما بر شبهات دیگری افزوده‌اند دوستان زحمت می‌کشند اما جواب‌ها خیلی مناسب نیست.

استاد حوزه سپس مبحث روشنگری را مطرح و گفت: ضرورت روشنگری در بیداری طرف مقابل یک اصل است وقتی خلافت حضرت علی (ع) را اثبات می‌کنید باید خلافت دیگران را نهی کنید یکی از راه‌های موفقیت ما این است که اگر امامت علی (ع) را اثبات می‌کنیم عدله آنان را نیز نقص کنیم.

وی افزود: باید شبانه‌روز در حوزه تلاش کنیم و این سه مبحث را به زمین آنان ببریم حوزه نباید به تمام شبهات پاسخ دهد بلکه همت کند و دو تا شبهه را به‌خوبی پاسخ دهد این کار اثربخش‌تر خواهد بود./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات