۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۶۶۹

آغاز ثبت نام طلاب سطوح عالی در طرح هدایت علمی و تربیتی

حجت الاسلام اسحاقیان از آغاز ثبت نام طلاب سطوح عالی در طرح هدایت علمی و تربیتی با نظارت مستقیم مدیر حوزه های علمیه در پایگاه علمی تربیتی امام خمینی(ره) برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبرداد.
طرح هدایت علمی تربیتی

حجت الاسلام مصطفی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ از آغاز به کار پایگاه تربیتی و علمی امام خمینی (ره) ویژه طرح هدایت تحصیلی طلاب سطوح عالی و خارج خبر داد و گفت: مرکز مدریریت حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی جدید سطوح عالی و خارج  حوزه علمیه قم، طرح هدایت تربیتی و علمی راکه  با کار کارشناسی  و بهرمندی از سنت ها موفق حوزه همراه بوده است رسما آغازکرد.

معاون آموزش پایگاه تربیتی و علمی امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: از برخی انگیزه های تأسیس این پایگاه می توان به ارتقاء‌ سطح علمي، معنوي، فرهنگي، اجتماعي و بينش بصيرتي و انقلابي طلاب، استعداد سنجي طلاب در جهت نيل به اهداف و ماموريت‌ هاي روحانيت در حوزه ، نظام و جامعه و هدايت طلاب و فضلا جهت ورود به سطح بالاتر تحصيلي و خدمتي متناسب با استعدادها و علاقمندي ها اشاره کرد.

وی افزايش توان تحقيق در حد تحليل و بررسي و زمينه سازي جهت تدوين آورده‌هاي علمي و نظريه پردازي در زمينه علوم اسلامي را از دیگر اهداف این طرح دانست و تأکید کرد: این طرح در حقیقت به دنبال تعميق دروس، هدايت تربيتي و علمی بر پايه فقه جواهري و توسعه فقه معاصر و ارزش هاي آموزشي و تربيتي به يادگار مانده از سلف صالح است.

حجت الاسلام اسحاقیان با بیان این که این طرح دارای پایگاه های مختلف درسطح شهر قم است، ابراز داشت: پایگاه امام خمینی(ره) شهرک مهدیه یکی از این شعب این طرح است؛ پایگاه  امام خمینی (ره) به دستور مستقیم آیت الله اعرافی  در شهرک مهدیه در سال جاری تأسیس شده و از امکانات آموزشی مثل کتابخانه و آموزش های مهارت های مختلف علمی تربیتی ورزشی برای اعضا و خانواده های آنها برخورداراست.

وی در ادامه مشاوره شغلی و برنامه ریزی بهینه برای آینده مسیر طلبگی را از جمله اهداف طرح سال جدید عنوان کرد و گفت: طلبه ها در این پایگاه از اساتید و مشاوران برجسته، برگزاری برنامه های حمایتی، عدم محدودیت در انتخاب اساتید، برگزاری کارگاه های مهارت آموزی و شهریه هدفمند برخوردار خواهند بود.

معاون آموزش پایگاه تربیتی و علمی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که این مرکز به دنبال تربیت طلاب فاضل و کار آمد درطراز نظام اسلامی و تعمیق بخشی به دورس حوزه متناسب بااستعداد ها و علاقه های طلاب است، گفت: ثبت نام پایگاه امام خمینی(ره) برای سال تحصیلی 98-97 از اول شهریور امسال آغاز شده و ویژه طلاب پایه های هفت، هشت و نه خواهد بود.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به پایگاه علمی امام خمینی(ره) واقع در شهرک مهدیه، خیابان انتظار، کوچه 7، مجتمع شهید حقانی مراجعه یا در ساعت های ادارای با شماره تلفن تماس 32962626 یا 09356289768 درساعات اداری و عصرها از 16 تا 20 تماس حاصل کنند.

حجت الاسلام اسحاقیان با اشاره به شرایط پذیرش در این دوره خاطرنشان کرد: داشتن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه، نداشتن ناقصی از سطح قبلی با قبولی حداقل معدل 14 در آن سطح، تعهد به حضور فعال در برنامه های پایگاه و شرکت در مصاحبه و کسب امتیاز لازم از جمله شرایطی است که باید در طلاب متقاضی احراز شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات