۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۷۵۶۷۲
حجت الاسلام حسینی:

بقاع متبرکه مرکز ایجاد وحدت و انسجام هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: به برکت انقلاب اسلامی بقاع متبرکه مرکز ایجاد وحدت و انسجام هستند.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، امروز در نوزدهمین جلسه «شبنه انقلاب» به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز بقاع متبرکه در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت قابل توجهی دارند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از اعمال خرافی که از سوی دشمنان برای دست کاری اعتقادات مردم در امامزادگان رایج بود برچیده شد از این رو حضور امروز مردم در امامزادگان بسیار ارزشمند و مطلوب به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه یک میلیون حافظ قرآن کریم تاکنون در بقاع متبرکه تربیت شده‌اند، ابراز کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه امروز به نوعی متولیان آموزش قرآن کریم هستند و در آموزش مفاهیم و عمل به آیات قرآن کریم از پیشگامان به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اینکه بقاع متبرکه مرکز ایجاد وحدت و انسجام است، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان یک میلیون افطاری ساده به روزداران در این بقاع متبرکه داده می‌شود و حضور فقیر و غنی بر سر این سفره ساده موجب تقویت وحدت و همدلی بیشتر می‌شود همچنین در یکی از امامزادگان به برکت انقلاب اسلامی بیش از صدنفر به مذهب تشیع روی آورند.

وی با بیان اینکه بیش از 800 امامزاده و بقاع متبرکه در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در ایام تابستان در این اماکن مقدس طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود تا نوجوانان و کودکان در اوقات فراغتشان بتوانند از برنامه‌های متنوع دینی و غیر دینی بهره ببرند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه بیش از هزاران مبلغ در خیمه‌های معرفتی بقاع متبرکه به مشاوره و کار با کودکان مشغول هستند، ابراز کرد: در مناسبت‌های خاص برنامه‌هایی همچون بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و غیره اجرا می‌شود که همه این امور به برکت انقلاب اسلامی است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات