۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۷۵۶۸۷
امام جمعه برزك كاشان:

شهيد رجايي براي نظام و مسؤولان حجت است

امام جمعه برزك كاشان گفت: خداوند شهيد رجايي را براي نظام و همه مسؤولان كشور حجت قرار داد تا امروز مسؤولان نظام با الگو قرار دادن راه و روش شهيد رجايي، براي خدمت به مردم تلاش بيشتري داشته باشند.
حجت الاسلام حلاجي مفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام  محمد حسين حلاجي مفرد در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها در مسجد سلمان فارسي کاشان با تبريك عيد غدير، گفت: قداست زدايي يك افشاگري تاريخي و بصيرت افزايي براي همه است تا مراقب توطئه هاي دشمن باشيد.

وي افزود: پيام اكرم(ص) تا زماني كه پيامبر نشده بود و به رسالت نرسيده بود به او امين مي‌گفتند، اما همين كه به رسالت رسيد انواع تهمت ها را به پيامبر زدند و قداست زدايي كردند چرا كه توان مقابله با پيامبراكرم(ص) و اميرمومنان(ع) را نداشتند و به دنبال حرمت شكني بودند.

حجت الاسلام حلاجي مفرد با اشاره به اينكه اين ويژگي هاي اميرمومنان(ع) بود كه او را به ولايت رسانيد، اظهار داشت: براي انتخاب ولايت اميرمومنان(ع) بين اصحاب پيامبر اكرم(ص) قرعه كشي نشد تا بر اساس قرعه به ولايت برسد، از اين رو از بين همه بهترين براي رسيدن به ولايت انتخاب شد.

وي افزود: اين شايستگي ذاتي اميرمومنان(ع) و براساس عبادات، بندگي، قرب به خدا، علم و آزادي و رها بودن از هر قيد و بندي به غير خدا آزاد بود كه به ولايت رسيد، چون امير مومنان(ع) اسير دنيا و پست و مقام نبود و تنها چيزي كه براي او مهم بود خدا بود.

امام جمعه برزك كاشان با اشاره به اينكه بزرگترين قداست زدايي را در شوراي سقيفه رقم زدند، گفت: قداست زدايي از اميرمومنان(ع) از زماني آغاز شد كه اعلام كردند براي تعيين ولايت راي گيري شود.

حجت الاسلام حاجي مفرد ابراز کرد: جامعه اي كه غافل و خواب باشد و نتواند توطئه هاي دشمن را بشناسد، چنين جامعه اي اميرمومنان(ع) را از صحنه خارج و او را به حاشيه مي برد و قداست پيامبر اكرم(ص) و امير مومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) را مي شكنند تا به اهداف خود برسند.

وي با بيان اينكه امروز نيز با شعار قداست به جنگ قداست مي روند، ادامه داد: اگر امروز برخي قداست زدايي مي كنند و فردي مانند عبدالكريم سروش اعلام مي كند فهم ما بشري است و هرچه از قرآن و قال الصادق و قال الباقر بفهميم ارزش ندارد، براي اين است كه آنها را كنار گذاشته تا خود را از اطاعت خدا و پيامبر و امام آزاد كنند تا هركاري كه دوست داشتند انجام دهند.

حجت الاسلام حلاجي مفرد با اشاره به اينكه از روزي كه در سقيفيه قداست شكني كردند راه را براي قداست زدايي ديگران باز كردند، عنوان كرد: پيام غدير اين است كه در جامعه بايد بهترين شخص حكومت كند و بهترين شخصيت در جامعه بايد در اولويت باشد اما آنها براي انتخاب ولايت تأكيد به راي گيري داشتند.

وي ادامه داد: امروز كه امير مومنان(ع) در بين ما نيست و امام زمان در غيبت است از امور ديني قداست زدايي مي كنند و به سراغ نايب امام زمان(عج) رفته و از ولي فقيه قداست زدايي مي كنند چرا كه قداست زدايي از ولي فقيه را راحت مي دانند چون مدعي هستند ولي فقيه معصوم نيست.

حجت الاسلام حلاجي مفرد با اشاره به اينكه امروز هيچ كسی شايسته تر از رهبر معظم انقلاب براي رهبري نيست از رهبر معظم انقلاب و خانواده اش به عنوان زاهد ترين مسؤول در نظام جمهوري اسلامي ايران نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب در خبرگان رهبري تلاش زيادي كرد تا مسؤوليت به او نرسد.

وي با اشاره به اينكه امروز از رهبر معظم انقلاب قداست زدايي مي كنند، عنوان كرد: اين پيام غدير است كه شايسته ها در راس امور باشند و اين در حالي است كه امروز مشكلات اقتصادي متوجه رهبري مي كنند.

وي افزود: اگر زندگي شهيد رجايي الگوي امروز مسؤولان نظام بود مردم اين همه مشكل نداشتند و فاصله طبقاتي وجود نداشت، از اين رو اگر مسؤولان ايمان رجايي و زهد رجايي  را داشتند اين وضعيت ما نبود.

به گفته وي، خداوند شهيد رجايي را براي نظام و همه مسؤولان كشور حجت قرار داد تا امروز مسؤولان نظام با الگو قرار دادن راه و روش شهيد رجايي براي خدمت به مردم تلاش بيشتري داشته باشند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميرکبير يکي از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات