۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۷۵۶۹۶
مدیر کانون خورشید:

رسانه‌ها پیام غدیر را ابلاغ کنند

مدیر کانون خورشید با بیان اینکه رسانه‌ها پیام غدیر را ابلاغ کنند، گفت: لازم است حرکت دسته های شادی در روز غدیر با اهداء شاخه گل برگزار شود.
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری مدیر کانون خورشید، شب گذشته به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره ابلاغ فرمان غدیر گفت: ابلاغ پیام غدیر وظیفه همگانی است؛ بنابراین ابلاغ مساله غدیر تا قیامت ادامه دارد.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) در آخرین خود ماموریت دو طرفه یافتند تا ابتدا پیام را از خداوند دریافت و به مردم به ابلاغ کنند و سپس به مردم دستور دادند تا هنگام قیامت این امر را نسل به نسل به مردم ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام مشکوری با تاکید براینکه ابلاغ پیام غدیر تنها مختص به روز غدیر نیست، ابراز کرد: هر کسی به امیرمومنان علی(ع) اعتقاد دارد باید این مهم را انجام دهد حتی اهل سنت که حدیث غدیر را قبول دارند و متواتر بودن آن را تصدیق می‌کنند باید براساس دستور پیامبر مبلغ پیام غدیر باشند.

مدیر کانون خورشید مناسک سازی برای غدیر را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: امروز همانگونه که پیامده روی اربعین دارای مناسک است بزرگداشت روز غدیر نیز باید با مناسک خاص که اهل بیت(ع) به آن توصیه داشتند انجام شود تا ماندگاری این مهم تضمین شود.

وی افزود: لباس نو پوشیدن، اطعام دادن، تهیه هدیه برای فرزندان، اقامه نماز عید غدیر، عیدی دادن و قرض دادن از رسومی هستند که اهل بیت(ع) به انجام آن تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام مشکوری با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در قالب زیارتنامه ابعاد شخصیتی امیرمومنان علی(ع) را به مردم معرفی کردند، گفت: امیرمومنان علی(ع) را می‌توان در خطبه غدیر که توسط پیامبراکرم(ص) ایراد شد، شناخت؛ همچنین در زیارت غدیریه مضامین بسیار عمیقی درباره شخصیت امیرمومنان علی(ع) توسط امام هادی(ع) در سن 14 سالگی بیان شده که باید مورد توجه و تدبر همگان قرار گیرد.

مدیر کانون خورشید با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) علاوه بر مناسک سازی در زمینه غدیر کار رسانه‌ای انجام دادند تا این واقعه برای همیشه نسل به نسل ابلاغ شود، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) در روز غدیر به شعرا و نویسندگان دستور دادند تا وصف غدیر شعر بسرایند و این واقعه را ثبت کنند اهل بیت(ع) نیز در دوران حیاتشان چنین کاری را در پیش گرفتند.

وی افزود: امروز نیز لازم است با بهره گیری از تکنولوژی و پیشرفت رسانه‌های همگانی واقعه غدیر در داخل و خارج از کشور ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام مشکوری با استناد به کلام معصوم که فرمودند: در شادی ما شاد و در غم ما اندوه باشید، خاطرنشان کرد: همانگونه که ما در عزای حسینی دسته عزاداری به راه می‌اندازیم باید در روز عید غدیر خم که شادی اهل بیت(ع) به شمار می‌رود نیز حرکت دسته شادی داشته باشیم تا با اهدای شاخه گل اقدام پیام غدیر ابلاغ شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات