۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۷۰۳
امام جمعه اردبیل:

راهپیمایی اربعین به اعتراض جهانی علیه استکبار تبدیل شود

امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی بزرگ اردبیل یک ظرفیت بزرگ برای اعتراض به استکبار جهانی و ظالمان بوده که باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که این رویداد عظیم به راهپیمایی اعتراض جهانی تبدیل شود.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در سالن ولایت اردبیل با اشاره به هجمه‌ها غرب بر علیه اسلام و باورهای دینی اظهار داشت: علما و روحانیون نقش بسیار مهمی در رابطه با تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه دارند و ماه محرم نیز فرصت مناسبی برای عالمان و روحانیون است تا با بهره‌گیری از ظرفیت مکتب امام حسین(ع) در تبیین باورهای دینی اقدام کنند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه کشور باید بر روی تربیت و پروش طلاب و اساتید به منظور پاسخ به شبهات دینی و ارتباط با اقشار مختلف مردم اعم از نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که دشمنان بر روی از بین بردن ارزش‌های دینی و اعتقادی ما برنامه‌ریزی سنگینی دارند و می‌خواهند اعتقادات نسل جوان را متزلزل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه نقص‌هایی به حوزه علمیه وارد است، افزود: بالاترین قابلیت علمی و تبلیغی دنیا در قم و حوزه‌های علمیه است که باید با تمامی توان در مقابل باورسوزی دشمنان ایستادگی کنیم چرا که اینگونه تبلیغ شایسته شان اردبیل و شیعه نیست و حوزه‌های علمیه نیز در این رابطه عملکرد مناسبی نداشته است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که اگر بتوانیم زیبایی‌های کلان و سیره اهل بیت(ع) را به خوبی برای مردم بیان کنیم تمامی نقشه‌های دشمنان در بی‌‌ارزش کردن باورهای دینی و اسلامی مردم خنثی می‌شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمامی استان‌های کشور در قم طلبه و یا روحانی دارند ولی متاسفانه هیچ کس در فکر ساماندهی و به‌کارگیری این افراد نیست چرا که یکی از مهمترین اهداف تربیت این طلاب برای خارج از کشور و تبلیغ اسلام است که مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: در مورد مسائل فرهنگی نیز باید اعتبار مناسب از طرف دولت برای حوزه‌های علمیه تخصیص یابد و مسائل مالی حوزه‌ها ساماندهی شود و یکی از مهمترین موارد حل مشکلات و دغدغه‌های معیشتی روحانیون و طلاب بوده که این مورد نیز باید مورد توجه باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: یکی از اهداف جدی دشمن که برای همگان ثابت شده تلاش برای ایجاد اختلاف بین قومیت‌های مذهبی و دینی و از جمله دامن زدن به مباحثی چون ناسیونالیسم عربی، کردی و ترکی است که باید حوزه‌ها علمیه ما به شدت در این رابطه فعال شده و اگر حوزه در خواب عمیق باشد به طور قطع از این مسائل ضربه می‌خوریم.

آیت‌الله عاملی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر بیان کرد: محرم و صفر ظرفیت بزرگی برای تبلیغ آرمان‌های دینی و ایستادگی در مقابل نقشه‌های دشمنان است که ظرفیتی مانند راهپیمایی اربعین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا به اعتراض جهانی بر علیه استکبار جهانی تبدیل شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات