۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۵۷۳۸

سفر تبلیغی امام جمعه تبریز به کشور ترکیه

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در سفر به کشور ترکیه با حضور در جمع شیعیان ایغدیر با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.
آل هاشم در ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع شیعیان شهر ایغدیر کشور ترکیه که در مسجد جامع این شهر گردهم‌ آمده بودند، اظهار داشت: عید غدیر فرصتی برای وحدت و انسجام عموم مسلمانان است.

وی با تأکید بر این‌که فلسفه این عید بزرگ عامل وحدت عموم مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: عید غدیر روز بزرگ اسلام است، چراکه بزرگ‌ترین آموزه آن تحکیم بیعت با ولایت است و باید شهرها را با شکوه و عظمت خاصی برای این عید آذین ببندیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که فلسفه غدیر تنها مسأله جانشینی مولای متقیان علی علیه السلام نیست، تصریح کرد: باید در عید غدیر مسأله امامت به مردم روشنگری و تبیین شود، وگرنه این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیریه حضرت علی را مولای امت اسلام معرفی کرده؛ امری بدیهی و غیر قابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تحکیم بیعت با ولایت را بزرگ‌ترین آموزه واقعه تاریخی غدیر دانست و تصریح کرد: همه مسلمانان با برگزاری جشن‌های با شکوه، ولایت مداری خود را به منصه ظهور خواهند گذاشت، چراکه عید غدیر، عید اکمال دین مسلمانان است.

گفتنی است، دیدار با شیعیان کشور ترکیه، بازدید از مراکز فرهنگی، دینی و تبلیغی، دیدار با روحانیان و ائمه جماعات مساجد و گفت‌وگو با مقامات دینی و فرهنگی از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در شهر ایغدیر ترکیه است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات