۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۷۵۷۴۶

سال تحصیلی حوزه علمیه بناب آغاز شد

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با حضور آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی، نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
آیت‌الله‌ سیدهاشم‌ رسولی‌ محلاتی‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی، نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بناب اظهار داشت: طلاب علوم دینی به همان اندازه که در تحصیل علوم و معارف اسلامی همت دارند، باید در تهذیب نفس و کسب مکارم اخلاقی کوشا باشند.

وی با بیان این‌که علم بدون اخلاق نافذ و اثرگذار بر مخاطب نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر خود را سرباز حضرت ولی‌عصر(عج) و پیرو سیره رسول الله(ص) می دانیم، باید اخلاق نبوی داشته باشیم و علم موجب حجاب نشود، به عبارت دیگر فقه باید با زهد و تقوا همراه باشد.

آیت الله رسولی محلاتی با تأکید بر اینکه احیای کرسی اخلاق در مدارس علمیه ضرورتی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: در کنار علوم مختلفی که در حوزه‌ها تدریس می‌شود، درس اخلاق نیز باید مورد توجه باشد؛ اگر حوزه نتواند طلاب نماز شب خوان تربیت کند، نمی تواند به لحاظ معنوی در جامعه جریان‌ساز باشد.

این عالم برجسته با بیان این‌که داشتن نظم در امور، توجه به تقوای الهی، همت جدی در فراگیری علوم فقهی، آشنایی با روش‌های نوین تبلیغ، حضور جدی در فضای مجازی، بهره‌مندی از ابزارهای نوین تبلیغی و جوان‌گرایی را از مهم‌ترین اصول موفقیت تبلیغی طلاب دانست و گفت: طلاب باید مرشدان طریق انبیاء الهی باشند.

نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش و توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور را یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: بنده افتخار آن را داشتم که چهل سال با امام خمینی(ره) ارتباط نزدیک دوستانه داشته باشم، آن بزرگمرد تاریخ معاصر احیاگر حوزه و روحانیت شیعه است.

وی با بیان یان‌که امام خمینی بزرگ‌ترین الگوی عملی و اخلاقی برای طلاب حوزه‌های علمیه است، گفت: امام در تمام موارد صاحب نظر بود، چیزی نمی‌گفت مگر آنکه قبلا خود بدان عامل شده بود، خودسازی، عمل به واجبات و مستحبات و توسل به ائمه اطهار از ویژگی های آن رهبر فقید انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، حوزه علمیه برادران حضرت ولی عصر(عج) بناب یکی از مراکز بزرگ علوم دینی غرب کشور به شمار می رود که هم اکنون حدود 500 طلبه مشغول به تحصیل هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات