۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۷۵۸۰۵
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد:

ولایت‌فقیه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به‌عنوان انقلاب مکتبی ولایت‌فقیه است، گفت: بنابراین بازگشت از ولایت‌فقیه به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب مکتبی امام خمینی(ره) بی‌بصیرتی افراد را نشان می‌دهد.
رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی رستم نژاد در  شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه درآیات متعددی از قرآن کریم سرنوشت گروهی از مؤمنان بیان‌شده که پس از ایمان به خدا و جهاد در راه خدا، از راه حق و حقیقت خارج‌ شده‌اند، گفت: قرآن در این زمینه به مؤمنان هشدار داده و همواره می‌فرماید مراقب باشید تا از راه حق منحرف نشوید.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: نمونه این گروه در تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان انقلابی مکتبی فراوان است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم بازگشت این گروه از دین را تعبیر به ارتداد می‌کند و می‌فرماید«وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ  أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ  وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا  وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ» محمد (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) جز یک پیامبر نیست که پیش از او نیز پیغمبرانی بودند و درگذشتند، آیا اگر او به مرگ یا شهادت درگذشت شما باز به دین جاهلیت خود رجوع خواهید کرد پس هر که مرتد شود به خدا ضرری نخواهد رسانید، و البته خدا جزای نیک اعمال را به شکرگزاران عطا کند».

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد تصریح کرد: این آیه اشاره به جنگ احد داشته و ماجرای برگشت عده‌ای را پس از شایعه شهادت حضرت رسول(ص) روایت می‌کند و می‌فرماید حتی اگر رسول خدا(ص) از دنیا برود و به شهادت برسد باز خدا و دین حق زنده است و مردم نباید نسبت به دین الهی دچار ارتداد شوند.

وی ارتداد را نتیجه بی‌بصیرتی دانست و ادامه داد: علت ارتداد افراد در طول تاریخ عدم معرفت کافی و بی‌بصیرتی است؛ زیرا کسی که حق را از روی بصیرت بشناسد هرگز در میانه راه آن را رها نخواهد کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به‌عنوان انقلاب مکتبی(انقلاب برخاسته از دین و حق و حقیقت) ولایت‌فقیه است، گفت: بنابراین بازگشت از ولایت‌فقیه به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب مکتبی امام خمینی(ره) بی‌بصیرتی افراد را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد با بیان اینکه عده‌ای به خاطر بزرگی نام اشخاص جریان حق را همراهی کرده و در میانه راه مرتد می‌شوند، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید هرکس به خاطر بزرگی نام اشخاص نه به خاطر حق به‌حق نزدیک شود در میانه راه به علت عدم درک درست دچار ارتداد خواهد شد.

وی افزود: در روایت‌ها بیان‌شده«کسی که به خاطر بزرگی نام اشخاص و رجال به یک جریان ملحق شود، بزرگی نام مردان و رجال دیگری موجب انحراف او خواهد شد».

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: معیار افراد برای انتخاب حق باید خود حق باشد نه نام اشخاص و تنها اشخاصی که انسان به‌واسطه آن‌ها می‌تواند حق را بشناسد و دچار ارتداد نشود، اهل‌بیت(ع) هستند زیرا امام علی(ع) و اهل‌بیت معیار تمام‌عیار حق و حقیقت هستند و هرکس به‌واسطه آن‌ها به دین الهی گرایش یابد به دلیل حق بودن آن‌ها، با حقیقت دین آشنا شده و از خطر ارتداد در امان است./۹۶۸/پ202/ب1

ارسال نظرات