۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۷۵۸۷۹
حجت الاسلام دانشی:

مسجد سنگر مقابله با توطئه های دشمنان است

سرپرست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان مسجد را سنگر مقابله با توطئه های دشمنان خواند و گفت: مساجد مهم ترین پایگاه تربیتی نسل جوان و سنگر مصون سازی است.
حجت الاسلام دانشی/ لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، سرپرست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران از مساجد به عنوان قرارگاهی برای حل مشکلات مردم یاد کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام افزون بر اینکه مکان عبادی و جایگاهی برای انجام امورات دینی بوده‌اند، مکانی برای حل و فصل مشکلات جامعه و مردم نیز بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی همچون تبلیغات اسلامی، ارشاد و سپاه پاسداران تاکنون در راستای وضعیت مساجد هر کدام در جهت اهداف خودشان کار‌هایی را انجام داده‌اند، ولی تاکنون ساختار منسجمی نداشته‌اند، افزود: برای انجام هرچه بهتر کار در مساجد، بین افرادی که از سازمان تبلیغات، اوقاف، کانون مساجد، حوزه علمیه و شورای رسیدگی به امور مساجد در استان، در حوزه مساجد فعالیت دارند تقسیم کار شده است.

حجت الاسلام دانشی تقسیم کار را موجب ایجاد انسجام و وحدت دانست و افزود: این مهم از بروز اختلافات جلوگیری می کند و فعالیت ها به بهترین شکل انجام می شود.

وی در ادامه یادآور شد: امور فرهنگی مساجد ازجمله اقامه نماز، مناسبت‌ها، جلسات قرآن، انتصاب امام جمعه و کلاس‌های احکام، زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی، کار‌های عمرانی و تشکیل هیأت ‌امنا نیز زیر نظر اداره حج و اوقاف است.

سرپرست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه با نظر شورای سیاست‌گذاری مساجد، برای اعضاء شورای مساجد چارت تشکیلاتی در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: تشکیل هیأت ‌امنا با معرفی امام جمعه صورت می‌گیرد و این امر موجب رابطه نزدیک ائمه جماعات و هیأت ‌امنای مساجد و هماهنگی بهتر برای انجام فعالیت‌ها در مساجد می شود.

مسجد نقش تربیتی مهمی در جامعه برعهده دارد

وی در ادامه به نقش مؤثر مسجد در تربیت دینی و خودسازی نسل جوان اشاره و عنوان کرد: ۹۰ درصد شهدای ما از بچه‌های مسجد بودند و در دوران دفاع مقدس بیشتراعزام نیرو‌ها به مناطق جنگی در مساجد صورت می‌گرفت.

حجت الاسلام دانشی مسجد را سنگر مقابله با توطئه های دشمن خواند و ادامه داد: هرگاه توطئه‌ای علیه کشور ما طرح ‌ریزی و اجرا شود، بچه‌های مسجد در دفع آن نخستین گام‌ها را برمی‌دارند.

سرپرست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با تأکید بر ایجاد بازنگری دراداره مساجد و توجه به نیاز روز جامعه خاطرنشان کرد: این مهم برای حفظ و مصون سازی نظام جمهوری اسلامی و در برابر توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان ضروری است./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات