۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۵۹۲۰

سال تحصیلی مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت آغاز شد

مراسم آغاز تحصیلی مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در سالن جلسات این مؤسسه واقع در مجتمع فرهنگی دارالولایه قم برگزار شد.
دارالإعلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز تحصیلی مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) عصر امروز در سالن جلسات این مؤسسه واقع در مجتمع فرهنگی دارالولایه قم برگزار شد.

در این مراسم که همراه با حضور حجت الاسلام مهدی مکارم شیرازی مدیر مؤسسه دارالإعلام بود، حجت الاسلام احمد کوثری معاون آموزش مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: به حمدالله مؤسسه دارالإعلام در این چند سالی که فعالیت خود را آغاز کرده توانسته به توفیقات خوبی دست پیدا کند و با پروش پژوهشگران قوی، اعتماد بزرگان حوزه را نیز جلب کند.

وی با اشاره به جلسه اخیر مسؤولان مؤسسه دارالإعلام با مدیر حوزه های علمیه از تغییر ماهیت مؤسسه پژوهشی دارالإعلام به مرکز تخصصی و همچنین اعطای مجوز به این مرکز برای پذیرش دانش پژوه برای سطح چهار در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام فروغی جانشین مؤسسه دارالإعلام نیز با اشاره به این که مؤسسه دارالإعلام دانش پژوهان فارغ التحصیل خود را رها نمی کند، یادآور شد: دغدغه این است که فضایی را مهیا کنیم تا عزیزان مشغول تحصیل بعد از اتمام دوره از جهت فعالیت و کاری که در راستای تحصیل خودشان داشته باشند به کار بگیریم، چرا که در غیر این صورت فردی که چندین سال در حوزه نقد وهابیت درس خوانده به علت نبود کار، ممکن است به تحقیقات غیر مرتبط با رشته خودش برود.

در بخشی از این مراسم برخی از دانش پژوهان مؤسسه نیز سؤالات و پیشنهادات خود را به مدیریت مؤسسه اعلام کردند و کلاس های رسمی مؤسسه نیز از عصر امروز کار خود را آغاز کرد.

یادآور می شود، مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل‌البیت(ع) با حمایت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 1389،  با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام شیخ مهدی مکارم آغاز کرد./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات