۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۷۵۹۲۲
معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام خبر داد؛

اعطای مجوز مرکز تخصصی و جذب دانش پژوه سطح ۴ به مؤسسه دارالإعلام

حجت الاسلام کوثری با اشاره به جلسه اخیر مسؤولان مؤسسه دارالإعلام با مدیر حوزه های علمیه از تغییر ماهیت مؤسسه پژوهشی دارالإعلام به مرکز تخصصی و همچنین اعطای مجوز به این مرکز برای پذیرش دانش پژوه برای سطح چهار در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام احمد کوثری معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز تحصیلی مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) عصر امروز در سالن جلسات این مؤسسه واقع در مجتمع فرهنگی دارالولایه قم برگزار شد.

حجت الاسلام احمد کوثری معاون آموزش مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: به حمدالله مؤسسه دارالإعلام در این چند سالی که فعالیت خود را آغاز کرده توانسته به توفیقات خوبی دست پیدا کند و با پروش پژوهشگران قوی، اعتماد بزرگان حوزه را نیز جلب کند.

وی افزود: ما به علت این که می خواهیم روی دوستان موجود سرمایه گذاری کنیم برای سال تحصیلی جدید دانش پژوه جذب نکردیم به گونه که در حال حاضر در استان قم 40 نفر، در استان فارس 13 نفر و در استان اهواز نیز نزدیک به 40 نفر مشغول تحصیل و پژوهش هستند.

معاون آموزش مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در ادامه با بیان این که در نظام آموزشی نیز اصلاحاتی صورت گرفته است، ابراز داشت: بخشی از فعالیت های این بود که تقویم آموزشی منظم تر شده و همین طور مشکلی که همیشه در بحث موضوع مقالات وجود داشت نیز از سوی معاونت پژوهش پیگری شده است.

وی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید موضوعات مقالات از همان ابتدا در اختیار دوستان قرار می گیرد و از این پس قصد داریم گروه محققان مؤسسه موضوعاتی را تصویب کنند که به روز بوده و کمتر روی آن کار شده است نه این که در اواسط ترم به موضوعاتی بپردازیم که در گذشته کار شده است.

حجت الاسلام کوثری تأکید کرد: شیوه گرفتن مقالات هم به این صورت است که یک طلبه پژوهشگر از ابتدا تا آخر با یک استاد کار خود را ادامه می دهد تا به حد چاپ در یک مجله برساند تا در این صورت کار از نظر مؤسسه تمام شده تلقی شود.

وی در پایان با اشاره به جلسه اخیر مسؤولان مؤسسه دارالإعلام با مدیر حوزه های علمیه از تغییر ماهیت مؤسسه پژوهشی دارالإعلام به مرکز تخصصی و همچنین اعطای مجوز به این مرکز برای پذیرش دانش پژوه برای سطح چهار در آینده نزدیک خبر داد./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات