۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۶۰۱۹
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه ارتقای علوم انسانی است

ولایتی بر وحدت حوزه و دانشگاه برای ارتقای علوم انسانی تاکید کرد و گفت: امروز باید بیش از پیش به همکاری و مشارکت حوزه و دانشگاه به ویژه در تالیف کتب علوم انسانی بها داد.
ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در جمع رؤسای واحدهای دانشگاه‌های آزاد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه برای ارتقای علوم انسانی در دانشگاه ها امری ضروری است.

وی با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل تجلی یابد، خاطرنشان کرد: امروز باید بیش از پیش به همکاری و مشارکت حوزه و دانشگاه به ویژه در تالیف کتب علوم انسانی بها داد.

ولایتی همچنین مسأله اسلامی شدن دانشگاه ها را مسأله‌ای اساسی دانست و تاکید کرد: تقویت ارزش های اسلامی و هویت ایرانی، اخلاق مداری و انسجام فرهنگی از دیگر مواردی است که باید با تالیف کتب مرتبط، آن را به عموم تعمیم داد.

وی احیای فرهنگ اسلامی پیشنهاد داد: دانشگاه آزاد هر استانی یک امیر فرهنگی صاحب نام داشته باشد و همه واحدها زیر نظر او در احیای فرهنگ و تمدن اسلامی گام های بلندی بردارند.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هموارسازی مسیر این مرکز آموزش عالی افزود: اساس تغییر و تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در یک و نیم سال گذشته، هموارسازی مسیر دانشگاه آزاد اسلامی بود.

ولایتی نهادینه کردن دین و اعتقادات مذهبی، انتخاب اساتید متخصص بر اساس تعهد انقلابی، خروج از روزمرگی و ابداع شیوه های جدید علمی، پژوهش محوری، تالیف کتب جدید به دور از ترجمه محوری، برنامه ریزی بر پایه توان و ظرفیت مناطق مختلف را از اولویت های دانشگاه آزاد در طرح تحول برشمرد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات