۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۰۲۰
در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

تأکید رییس دفتر رهبر انقلاب بر هم افزایی حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید تمدن ایرانی اسلامی را در وجود جوانان نهادینه کنند، گفت: نشر معارف اهل بیت(ع) و مقابله با هجمه‌های فرهنگی استکبار از مهم‌ترین وظایف تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.
محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تبلیغات اسلامی که در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به واقعه غدیر گفت: سال دهم هجری پس از اتمام مناسک حج که 120 هزار حاجی شرکت داشتند در مسیر بازگذشت پیامبراکرم(ص) به فرمان خداوند دستور توقف دادند و کسانی که جلوتر رفته بودند برگشتند و کسانی که هم که در عقب بودند به ایشان رسیدند.

وی افزود: در همان هنگام رسول خدا خطاب به حاضران فرمودند: آیا مرا به عنوان پیامبر قبول دارید؟ پس از پاسخ مثبت حاضران دست مبارک حضرت علی(ع) را بالا گرفتند و فرمودند: «هر که را من مولای اویم از این پس علی مولای اوست».

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه خداوند در چنین روزی خطاب به پیامبر خود فرمود: اگر این مهم را به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را به انجام نرسانده‌ای، ابراز کرد: بنابراین نتیجه زحمات و سختی‌های رسالت پیامبر(ص) در گرو ابلاغ ولایت امیرمومنان علی(ع) بود اما امروز می‌بینیم که خطبه غدیر در جهان مهجور است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه موضوع این خطبه مساله ولایت است نه احکام، اظهار داشت: اما متاسفانه بعد از رحلت رسول خدا مردم به جای آنکه از فیوضات و برکات امام علی(ع) استفاده کنند درب خانه ایشان را بستند و حضرت را خانه نشین کردند.

وی در خصوص تحولات سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در این 18 سال حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با انجام وظیفه مسؤولیت اداره سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده داشته است که امروز از زحمات وی تقدیر می‌شود و حجت الاسلام والمسلمین قمی که در مراکز مختلف مسؤولیت داشته و منشا خیر و برکت بوده به عنوان رییس سازمان تبلیغات منصوب می‌شود تا بدین وسیله بتواند در عرصه فرهنگ دینی خدمت کند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه سازمان تبلیغات با دو دسته مخاطب جوان و میانسال روبرو است، عنوان کرد: امروز بیشترین خطر متوجه جوانان است از این رو تبلیغات اسلامی باید در مقابل تهدیدات دشمن از نسل جوان که سکان‌داران آینده جامعه به شمار می‌روند، صیانت کند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز دشمنان با استفاده از تکنولوژی اقدام به شبیخون فرهنگی کرده‌اند تا عقاید جوانان را نابود کنند، گفت: هدایت جوانان و مقابله با تبلیغات سوء جهان استکبار از مهمترین اقدامات و وظایف تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود از این رو این نهاد باید مراقب باشد افکار و عقیده نسل جوان از سوی دشمن مخدوش نشود.

وی با تاکید براینکه حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید تمدن ایرانی اسلامی را در وجود جوانان نهادینه کنند، گفت: این مهم باید به صورت تدریجی و پرهیز از اقدامات دفعی صورت بپذیرد زیرا جوانان را باید کم کم با دین و اسلام آشنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن و عترت دو یادگار ارزشمند پیامبراکرم(ص) است که باید قدر دانست در حال حاضر محبت اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی موج می‌زند اما تبلیغات اسلامی باید توجه داشته باشد که معارف اهل بیت(ع) را بیش از این با ید تبلیغ و نشر دهد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات