۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۰۳۴
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

مدیریت در نظام اسلامی باید بر مبنای ایمان و اعتقادات دینی باشد

حجت الاسلام جباری به ویژگی یک مدیر موفق و کارآمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی یک مدیر موفق و کارآمد در نظام جمهوری اسلامی این است که مدیریتش مبتنی بر ایمان بوده و اعتقادات صحیح داشته باشد.
دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار مدیران و مسؤولان این شهرستان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ماه ذی الحجه، ماه برکت، شرافت، نورانیت و معنویت، دعا و مناجات است. 

وی با بیان این که ماه ذی الحجه یکی از بهترین ماه ها است، افزود: پیغمبر گرامی اسلام فرمودند اعمال هیچ ماهی همانند ماه ذی الحجه نیست، این ماه بسیار پربرکت است و از آن بهره بگیریم و خودمان و اعتقادات دینی مان را تقویت کنیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که فرهنگ دینی در پرتو همین دعاها، نمازو عبادات ارتقا می یابد، افزود: امام صادق(ع) فرمود از این گذرگاه های زمان گهگاهی نسیم می وزد سعی کنید خودتان را بر آن نسیم عرضه کنید زیرا همیشه بدست نمی آید.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امیرالمؤمنین(ع) فرمود وقت و عمر همانند ابرنا گذرا هستند و دراختیار ما نیست، گفت: باید فرصت هایی که در اختیار داریم را غنیمت بشماریم چون انسان مؤمن هیچ گاه وقتش را به بطالت نمی گذراند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نفوذ فکری دشمن در جامعه گفت: باید به نفوذ فکری دشمن در جامعه حساس باشیم زیرا بعضی تغییر چهره می دهند و همان نقش دشمن را بازی می کنند.

حجت الاسلام جباری در ادامه افزود: بعضی ها با زبان دوست با ما صحبت می کنند اما دشمنانی هستند که می خواهند در لباس دوست به ما ضربه بزنند که باید مراقب باشیم در دام دشمن گرفتار نشویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید تلاش ها برای رفع مشکلات مردم دو چندان شود، تصریح کرد: علیرغم این که مسؤولان کشور برای خدمت به مردم تلاش می کنند، اما باز مشکلات و گلایه های مردم وجود دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مسؤولان باید برای مشکلات مردم فکری اساسی کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز مردم به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی به پیوند میان مردم و روحانیت اشاره کرد و با بیان این که مردم روحانیت را پناهگاهی امن برای بیان مشکلات خود می دانند، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و امروز همه ما وظیفه داریم در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورمان با چالش های درونی، بیرون و منطقه ای مواجه است، خاطرنشان کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشت و دولت های مختلفی برای پیشرفت کشور تلاش کردند که برخی از این دولت ها از خود نام نیک بر جای گذاشتند.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود به ویژگی یک مدیر موفق و کارآمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی یک مدیر موفق و کارآمد در نظام جمهوری اسلامی این است که مدیریتش مبتنی بر ایمان بوده و اعتقادات صحیح داشته باشد. 

وی با بیان این که مدیریت مبتنی بر ایمان محبوبیت و اعتماد می آورد، افزود: مدیریت حضرت امام خمینی(ره) نیز این چنین بود و امام حسین(ع) نیز در کربلا مدیریتی مبتنی بر ایمان داشت و مدیریت مبتنی بر ترس و طمع آرامش نمی اورد.

حجت الاسلام جباری خدمت به مردم را دومین شاخصه یک مدیر موفق در نظام اسلامی برشمرد و افزود: مدیریتی که مبتنی بر ایمان باشد خودش را وقف مردم می کند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام راحل فرمودند حکومت باید در خدمت به مردم باشد و به مردم بفهماند که ما خدمتگزاریم، گفت: متأسفانه ما نتوانستیم دستاوردهای انقلاب را برای مردم به خوبی تبیین و معرفی کنیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات