۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۷۶۱۱۱
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار:

احیای فرهنگ غدیر زمینه سازی برای ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به ظهور منجی و موعود به عنوان یکی از علل تحکیم وحدت امت های اسلامی تأکید کرد که امروز احیای فرهنگ غدیر زمینه سازی برای ظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌‎با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر به تبیین مبانی اعتقادی غدیر پرداخت و عنوان کرد: همواره باید فردی برای اداره جامعه اسلامی بعد از پیامبر قرار بگیرد که ویژگی های او را داشته باشند و در روز عید غدیر دقیقا همین مسأله به وقوع پیوست.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: خداوند در قرآن کریم در مورد پیامبر فرموده است که «ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی»، یعنی پیامبر هیچ حرفی را از جانب خود نمی گفت، هرچه سخن می گفت وحی الهی بود و از این رو نقطه جهلی در مورد پیامبر امکان ندارد، بنابراین انتخاب امیرمؤمنان(ع) از جانب خداوند تعیین شده است.

وی با بیان این که پیامبر برای ابلاغ و بیان هم عصمت دارد، خاطرنشان کرد: او هرگز حرفی غیر آن چه خدا گفته نمی گوید، بنابراین چنین شخصی که رهبری جامعه اسلامی را بر عهده داشت در اواخر عمر شریفشان می فرماید: «این رهبری در فردی مانند من ادامه پیدا خواهد کرد»؛ درغدیر خم پیامبر گرامی اسلام(ص) امیرمؤمنان(ع) و یازده فرزند ایشان را به عنوان افراد صاحب این وصف معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: پیامبر تأکید کرد که اگر این افراد در قله هدایت اجتماع قرار بگیرند، وحدت و موفقیت های پی در پی و همین طور جهانی شدن دین اسلام را در پی دارد و آن روز است که همه امت ها تحت پرچم اسلام قرار خواهند گرفت و وعده «هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق» عملی خواهد شد.

وی با بیان این که بدون رهبر معصوم در قله حکومت نباشد جامعه اسلامی به این موفقیت ها نمی رسد، ابراز داشت: بدون امام  شعله های اختلاف درونی نیز زیاد می شود، بنابراین برای خروج از تفرقه و تحقق آن آرمان الهی یعنی جهانی شدن دین و به تبع این دو به کمال رسدین جوامع بشری تنها راه این است باید آن فردی که اوصاف پیامبر گونه را دارد در رأس حاکمیت جهان قرار بگیرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: امروز غدیر زنده توجه به ولایت بقیه الله الاعظم(ع) است، چراکه اگر امروز پیامبر اکرم(ص) دوباره برگردند و بخواهد وفات ایشان تحقق پیدا کند، بدون شک خواهند فرمود: «من کنتُ مولا فهذا مهدیٌ مولا» چون دوران ولایت و رهبری امیرمؤمنان و فرزندان ایشان با شهادتشان پایان پیدا کرد، اما یک نفر هنوز هست که می تواند در قله قرار بگیرد و همین مسأله می تواند امروز مایه وحدت جهان اسلام باشد.

وی با بیان این که در منجی و موعود اختلافی بین مسلمان ها با هر مذهبی نیست، خاطرنشان کرد: این مسأله یقینی است، چون پیامبر اکرم(ص) او را معرفی کرد و فرمود: «المهدی منا اهل بیت(ع) یملأ الله به الارض قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا»؛ مهدی(عج) از ما اهل بیت(ع) است که روزی خواهد آمد و خداوند به وسیله او زمین پر از ظلم و ستم را از عدالت و قسط سرشار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تأکید کرد: باید امروز جوامع اسلامی برای فرار از تفرقه و نابسمانی ها د به غدیر زنده که در مورد او اختلافی نیست توجه کنند، چراکه همه ما مهدی موعود(عج) یا منجی را در رأس و برتر از همه انسان ها می دانیم، حتی امروز که به ولایت فقیه معتقدیم، رهبر معظم انقلاب را نماینده ایشان می دانیم و اعتقاد داریم امام زمان(عج) افضل الافراد است و در آن شکی نداریم.

وی احیای غدیر را با آماده سازی جامعه برای ظهور منجی عالم دانست و یادآور شد: ما باید اجتماع بشری را برای آمدن ایشان آماده کنیم که همین مسأله احیا گر غدیر است و همه باید به آن توجه داشته باشند، بنابراین در یک کلام می توان گفت امروز توجه به غدیر زنده لازم است و آن آماده سازی زمینه برای آمدن فردی است که همه جهان را تحت پرچم اسلام متحد کند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات