۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۱۱۲
نماينده ولی فقیه در خوزستان:

غدیر خم، عید وحدت مسلمانان جهان است

آیت الله موسوی جزایری با اظهار ناراحتی از نبود اتحاد لازم میان مسلمانان، غدیر را روز وحدت مسلمانان در جهان برشمرد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت ‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در جشن بزرگ خیابانی عید غدیر اظهار داشت: به ‌رغم شادی ما در عید غدیر اما به دلیل اینکه برادران سنی ما این مطالب را نمی ‌شنوند و از آیات قرآنی بهره نمی‌گیرند، ناراحت هستم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اظهار ناراحتی از نبود اتحاد لازم میان مسلمانان، تصریح کرد: اتحاد مسلمانان علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان اسلام ضروری است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) امیرمومنان (ع) را دروازه شهر علم می‌ خواند، گفت: عید غدیر، روز وحدت مسلمانان است و طبق آیه قرآنی «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» مسلمانان به اتحاد و یکپارچگی و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت شدند.

آیت الله موسوی جزایری منظور از "بِحَبْلِ" در آیه « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» را امام علی (ع) عنوان کرد و افزود: در روز عید غدیر با انتصاب حضرت علی (ع) که از سوی پیامبر اکرم(ص) به عنوان جانشین وی معرفی شد، دین خدا کامل گردید.

وی با تأکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان شیعه و سنی، خطاب به مسلمانان سنی اظهار داشت: برای پیروزی در مقابل دشمنان اسلام باید شیعه و سنی همه باهم متحد شویم تا مسلمانان بر همه عالم بزرگی و سروری کنند./9456/د103/ب1

ارسال نظرات