۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۶۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

حوزه علمیه برای آینده نظام و رفع مشکلات مردم تدبیر کند

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه مادر نظام است، گفت: حوزه علمیه براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آتش به اختیار عمل کنید؛ باید برای آینده نظام و رفع مشکلات کنونی اقدام کند.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، امروز مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد گفت: تشویق برای حضور در حوزه ها صرفا تشویق برای ورود به یک نظام آموزشی معمولی در عرض سایر نظام های آموزشی نیست.

وی افزود: حوزه علمیه بار سنگین بازگرداندن به فطرت و رشد فطری مردم را بر عهده دارد، حوزه علمیه تلاش می کند تا مردم آن گونه که خلق شدند رشد کنند تا مبادا با توطئه دشمنان از مسیر حق خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور درباره جایگاه حوزه علمیه استان تهران، ابراز کرد: شما طلبه حوزه علمیه استان تهران هستید، تحصیل در تهران تحصیل در حوزه علمیه ویژه است، استان تهران شاه‌راه ورود افکار و اندیشه‌های متعدد به کشور است، جرقه هر جریانی ابتدا از تهران زده می‌شود، پیام شکفتگی و تحول ابتدا از تهران به گوش می‌رسد و سپس به سایر شهرها صادر می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پیام مدیریت انقلابی یا مدیریت ناقص و یا مدیریت سکولار از تهران به سراسر کشور ارسال می‌شود؛ بنابراین مدیریت دینی استان تهران بسیار لازم و ضروری است. تمام حوزه‌های علمیه کشور اگر بنا باشد در شرایط تحول قرار بگیرند نیاز به الگو دارند و حوزه تهران الگوی خوبی می‌تواند به شمار آید.

وی حوزه علمیه استان تهران را به تنگه احد تشبیه کرد و گفت: اگر ما نتوانیم در تهران حوزه‌های علمیه را به رشد و شکوفایی و انجام وظایف در شرایط خاص برسانیم حوزه و مردم را از دست خواهیم داد و این ضایعه‌ای بزرگ است که به سختی می‌توان آن را جبران کرد. اما باید توجه داشت که نوع و روش تحصیل در حوزه قم، تهران و هر استان دیگر باید متناسب با شرایط فرهنگی، اقلیمی و فرصت‌های همان شهر تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: گاهی نگاه به فضای جدید و حوادث پیرامونی و نگاه به تحولات، گروهی را دست پاچه می‌کند و تصور می‌کنند از همان ابتدا فضا باید برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نزدیک در حوزه‌ها فراهم باشد و این تصور باعث بی‌توجهی به ظرفیت‌های حوزه می‌شود که این خود یک آسیب در حوزه‌های استان تهران است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه تجدد اگر بر پایه سنت نباشد عاقبت بخیری ندارد، عنوان کرد: رشد بریده از ریشه‌ها نتیجه نخواهد داد بنابراین حوزه بالنده‌ اگر بر اساس سنت رشد نکند برخلاف دین حرکت خواهد کرد. طلاب در حوزه‌های علمیه باید خوب درس بخوانند و برای ورود به عرصه فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی عجله نکنند.

وی ادامه داد: فهم عمیق دین باید به نتیجه برسد ورود نارس و کال به عرصه‌های اشتغالی، فرهنگی و تبلیغی بیش از آن که به سود جریان ارشاد و هدایت مردم باشد موجب سقوط خواهد شد، آسیب‌های رفتار ناشیانه آسیب کمی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: امروز با شرایط هجمه سنگین استکبار جهانی حوزه وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارد حوزه باید در کنار محرومین و مردم باشد، حوزه جریان سیاسی نیست که بنشیند و بگوید دیگران شرایط را به این گونه ساختند و مدیریت ضعیف داشتند و آسیب زدند و کارهایی را کردند و خودشان باید جواب دهند، حوزه مادر نظام است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: کسانی که امروز گرد ناامیدی را در میان مردم می‌پراکنند و درصدد ناامید کردن مردم از نظام هستند و می‌خواهند مردم را به سوی رفتارهای ناشایست و ناهنجار مانند خرید طلا و غیره سوق دهند؛ حوزه باید وظیفه خود را در این شرایط به خوبی انجام دهد و در پشت نظام مردم را به صبر و امید داشتن تشویق کند.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی اگر بنا است در حوزه‌ها برنامه‌های آزاد اندیشانه برگزار شود بنشینید براساس فرمایش رهبری که اشاره به آتش به اختیار داشتند برای آینده نظام و عبور از این شرایط سخت تدبیر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و طلاب امروز جزء آن اقشاری هستند که سخت‌ترین فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند و هم صدای با مردم هستند ما امروز به ابوطالب هایی نیاز داریم که با نگاه به فقرشان، کینه آنان با اشرافی‌گری، تیزبینی‌شان در دشمن شناسی و موقعیت سنجی بتوانند درد خود را مخفی کنند و ندای مردم را به گوش برسانند./813/پ۲۰۲/ب1

ارسال نظرات