۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۲۲۳
در هفته دولت؛

کتابخانه عمومی یار مهربان شهرستان ایذه افتتاح شد

آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان در شهرستان ایذه همزمان با هفته دولت برگزار شد.
کتابخانه عمومی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته دولت و در آستانه عید غدیر خم آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان در شهرستان ایذه با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و مسؤولان محلی برگزار شد.

در این آیین منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه شهرستان ایذه یکی از کهن ترین و متمدن ترین شهرهای ایران است، خاطرنشان کرد: ساخت کتابخانه یار مهربان از سال 93 در زمینی به مساحت 625 متر و با متراژ 280 متر مربع کلنگ زنی شد و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان و با تجهیزات کامل کتابخانه ای از قبیل مخزن، بخش کودک و نوجوان، بخش کافی نت، سالن مطالعه خواهران و برادران افتتاح گردید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تقدیر از حمایت های استاندار معاونت سیاسی و اجتماعی استان از حوزه کتابخانه عمومی اظهار داشت:12 کتابخانه در مناطق کم برخوردار و روستایی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که کتابخانه عمومی یار مهربان شهرستان ایذه نخستین آن بود.

در ادامه این مراسم، هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با پاسداشت مقام کتاب و کتابخوانی عنوان داشت: جامعه ای که کتاب را ارزش بداند و اهل مطالعه باشد از حسادت ها و عقب ماندگی ها به دور است و برای دوری از عقب ماندگی ها باید خانواده ها و دستگاه های آموزشی و فرهنگی به مقوله کتاب در کودکی و نوجوانی توجه داشته باشند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت های دولت، ساخت کتابخانه مرکزی متناسب با فرهنگ در شهرستان ایذه در حال پیگیری است که امیدواریم مردم شهرستان از یک کتابخانه استاندارد بهرمند شوند.

لازم به ذکر است،‌ شهرستان ایذه با 49 هزار و 283 جلد کتاب، 7 کتابخانه فعال دایر دارد که با افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان، هشتمین کتابخانه در این شهر به بهره برداری رسید./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات