۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۶۲۲۵
امام جمعه موقت تهران:

تبعیت از معصومان سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید براینکه تبعیت از پیامبر و جانشینان برحقش سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند، گفت: ما باید از خداوند بخواهیم توفیق دهد در همه امور در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم.
ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عید غدیر خم در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهمی که شایسته است ما نسبت به آن یک معرفت روشن استدلالی اغنا کننده داشته باشیم معرفی مکتب تشیع و مدرسه امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: اگر بخواهیم با یک استدلال روشن حقانیت پیروان علی(ع) را در انتخاب راهی که پیموده‌اند بیان کنیم و یا به عبارتی شیعه را معرفی کنیم به نظر بنده یکی از زیباترین و روشن‌ترین استدلال‌ها بر حقانیت این مکتب و روشن‌ترین بیان برای معرفی پیروان امیرمومنان علی(ع) کلامی است که یکی از شاگردان تراز اول امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به نام ابان بن تغلب بیان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: ابان بن تغلب یکی از شخصیت‌های برجسته و فقیهی عالم بودند به طوری که امام صادق(ع) به وی فرمودند: در مسجد کوفه بنشین و برای مردم فتوا صادر کن؛ امام صادق(ع) اراده‌ای قوی در تربیت مجتهد داشتند و ابان یکی از مجتهدانی بود که توسط امام تربیت شد. ابان در تعریف شیعه می‌گوید شیعیان کسانی هستند که اگر در کلام و نظر رسول مکرم اسلام اختلاف پیدا کردند به کلام و سخن امیرمومنان علی(ع) مراجعه می‌کنند تا حق را بیابند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرجع پیروان امیرمومنان علی(ع) وجود مقدس پیامبراکرم(ص) است، ابراز کرد: ما قرآن کریم را به این دلیل مرجع می‌دانیم چون پیامبر ما را به قرائت و تمسک به آن توصیه کردند و می‌فرمایند: این کتاب مقدس از ناحیه خداوند است؛ بنابراین حجیت قرآن به سبب تایید پیامبراکرم(ص) است.

وی با تاکید براینکه شیعیان در برابر کلام و امر پیامبراکرم(ص) تسلیم هستند، عنوان کرد: امروز مسلمانان نسبت به پیامبری حضرت رسول(ص) هیچ اختلافی ندارند و همه اختلافات برسر جانشینی ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه خطبه غدیر حدیثی متواتر است که ده‌ها و صدها تن از صحابه، تابعین و علمای حاضر در واقعه غدیر آن را نقل کرده‌اند، گفت: پیامبراکرم(ص) در چنین روزی علی(ع) را از سوی خداوند جانشین خود قرار دادند. امام علی(ع) پیش از اینکه خداوند بر وجود حضرت آدم(ع) روح بدمد پیامبراکرم را تصدیق کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخن ابان، اظهار داشت: ابان می‌گوید شیعیان کسانی هستند که اگر در کلام امیرمومنان(ع) اختلاف پیدا کنند به کلام امام صادق(ع) مراجعه می‌کنند و امام صادق(ع) کسی است که نه چشمی همانند ایشان را دیده و نه گوشی همانند ایشان را شنیده و نه به قلبی خطور کرده است.

وی با تاکید براینکه تبعیت از پیامبر و جانشینان برحقش سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند، گفت: ما باید از خداوند بخواهیم توفیق دهد در همه امور در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم انسان برای رسیدن به دنیا جز از مسیر پیامبر و اولیای الهی راه به جایی نمی‌رساند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات