۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۷۶۲۲۶
استاد حوزه علمیه:

غدیر روز تحکیم نبوت و امامت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر روز تحکیم نبوت و امامت است، گفت: ولایت امیرمومنان نعمت بزرگ خداوند به مسلمین است.
حجت‌الاسلام کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جشن عید غدیر که در مسجد جامع الزهرا(س) برگزار شد، گفت: قرآن کریم به هیچ عنوان دنبال قصه گویی و جزئی گویی نیست.

وی افزود: با توجه به داستان‌های قرآنی در می‌یابیم که برخلاف کتاب‌های داستان خداوند به بیان جزئیات نپرداخته است و امور را به صورت کلی بیان داشته است. قرآن کریم زمانی از جزئیات بهره می‌برد که جنبه هدایتی داشته باشد.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به ماجرای حضرت موسی(ع) و هارون، اظهار داشت: زمانی که خداوند به حضرت موسی(ع) فرمان می‌دهد که به سوی فرعون برود و او را به خداوند دعوت کند حضرت از خداوند درخواست کرد تا هارون را نیز همراه خود ببرد و خداوند این درخواست را اجابت کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: موسی(ع) را یاد کنید او عبد ما بود و ما نیز هارون را به او عطا کردیم؛ هارون وزیر حضرت موسی(ع) بود تا با یاری حضرت مردم را به راه راست هدایت کنند از این رو هارون نعمت الهی برای حضرت موسی(ع) بود.

وی با استناد به روایتی از امام هادی(ع)، ابراز کرد: امام علی(ع) در جنگ احد شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و از جان پیامبراکرم(ص) دفاع کردند او شصت ضربه شمشیر خوردند ولی اجازه ندادند آسیبی به پیامبراکرم(ص) وارد شود از این رو پیامبراکرم(ص) به ایشان فرمودند تو به منزله هارون برای موسی هستی.

حجت الاسلام کاشانی ادامه داد: امام علی(ع) در جنگ صفین هر یک از نیروهای دشمن را به درک واصل می‌کردند با صدای بلند تکبیر می‌گفتند عمرعاص می‌گفت ما با تکبیرهای ایشان متوجه می‌شدیم چند نیرو از دست داده‌ایم حضرت در این جنگ بیش از 500 الله اکبر گفتند و دل دشمن را با این تکبیر خالی می‌کردند که همه نشان از شجاعت و دلیری حضرت داشت.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) پشتوانه خوبی برای رسول خدا بودند، تصریح کرد: هارون شریک در امر خداوند است و امام علی(ع) نیز چنین بودند؛ ولایت امیرمومنان برای ما نعمت بزرگی است.

وی با تاکید براینکه فضیلت امام علی(ع) بیش از غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر روزی است که امام علی(ع) لباس عزت پوشید و کمر امامت با وجود ایشان محکم شد، روز غدیر روز خوشحالی اسلام و مسلمین است غدیر تحکیم نبوت و امامت است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات